با برگزیدگان جلوه های معلمی/بخش چهارم

الگویی بزرگ مانند˝ثریا مطهرنیا˝که گوشه ای از رفتار معصومین است

معلم برگزیده دومین جشنواره جلوه های معلمی از استان کردستان که در این سالها همیشه به خاطر کارهایی که فراتر از وظیفه اش انجام داده به یک الگو تبدیل شده است. این اقدامات او گوشه ای ناچیز از رفتار معصومین است.

کد مطلب: ۴۴۴۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

ثریا مطهر نیا در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اظهار داشت : از روزی که در آموزش و پرورش آغاز به کار کردم و وارد مدرسه شدم تمامی سنوات خدمتی من در روستا ها بود. روستاهایی که بیجار دارد همه دور افتاده و فاقد امکانات هستند هیچوقت ببیننده این مشکلات نبودم و هرجا مشکلی بوده دوست داشتم قدمی برای رفع آن مشکل بردارم .

وی افزود: همیشه سعی کردم اگر نمی توانم پلی بسازم دیوار هم نسازم تا سد راه دیگران شود در مدرسه هایی تدریس کرده ام که فاقد آب لوله کشی ، نمازخانه و ... بوده است. در تمامی روستا هایی که تدریس کرده ام اثری از من وجود دارد .

معلم برگزیده دومین جشنواره جلوه های معلمی از استان کردستان گفت: آموزش به طور قطع به امکانات نیاز دارد و باید این امکانات را برای دانش آموزان فراهم کرد وقتی دیدم مدرسه ای به نماز خانه احتیاج دارد نمازخانه در آن ساختم.

وی تصریح کرد: در روستایی نمازخانه آن فاقد ایزوگام بود و کسی برای آن متراژ ایزوگام به مدرسه نمی آمد شخصا آن نماز خانه را ایزوگام کردم وقتی دانش آموزان برای نماز خواندن به این نمازخانه می رفتند بسیار خوشحال می شدم .

الگوهای زندگی این معلم برگزیده

مطهرنیا ادامه داد: بهترین الگوی من در زندگی مدیر تربیت معلمم "خانم فاطمه طلوعی" اهل کاشان بود. هیچ وقت حس نمی کردم که او مدیر ما باشد بلکه همواره مثل یک مادر بود و بسیار بر روی من تاثیر داشت .

وی افزود: سرآمد معلمان فداکار کردستان "ادهم مظفری" بود که دانش آموزش در سیل گرفتار می شود و خود را به آب می زند و جان خود را فدای دانش آموز می کند از این معلمان و افراد در جامعه بسیار داریم. فکر نمی کنم که تعداد معلمان فداکار کشور 13 نفر اعلام شده باشد به طور قطع بیش از این تعداد هستند و شاید به دلیل گمنامی اسمی از آنها برده نمی شود .



معلم برگزیده دومین جشنواره جلوه های معلمی از استان کردستان تصریح کرد: انتظار معلمان از مسئولان آموزش پرورش بیش از این است به خصوص معلمانی که چند پایه در روستا ها تدریس می کنند و همه امور مدرسه را به تنهایی انجام می دهند و انتظار می رود شرایط معیشتی معلمان از آنچه که هست بهتر شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار