مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس:

آموزش وپرورش محوری ترین دستگاه فرهنگی كشور است/ فرهنگیان، عناصر پیشرو در طرح اکرام ایتام در فارس

خبرگزاری پانا: مدیركل كمیته امداد استان فارس گفت: آموزش وپرورش محوری ترین دستگاه فرهنگی كشور است و تمام برنامه های كلان فرهنگی باید با محوریت آموزش وپرورش انجام گیرد.

کد مطلب: ۴۴۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش پانا، علی الهیاری در جمع مدیران مدارس و رابطین طرح اكرام ایتام ناحیه دو شیراز اظهار داشت: فرهنگ و فرهنگ سازی مقوله ای است كه باید با محوریت آموزش وپرورش انجام گیرد و تمامی دستگاه ها ملزم به حمایت مادی و معنوی از آموزش وپرورش در این خصوص می باشند.


وی با اشاره به اینكه در دهه های اول و دوم انقلاب مشكل قشر مستضعف جامعه فقر مطلق و به نوعی نان شب بود، گفت: امروز این مشكل بحمد الله مرتفع شده است ولی مسئله ای كه بسیار نگران كننده است، فقر نسبی می باشد.


الهیاری خاطرنشان کرد: امروز به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمات دولت و بخصوص هدفمندی یارانه ها، اقشار ضعیف جامعه از درآمد هایی هرچند اندك برخوردارند ولی متاسفانه مقایسه افراد جامعه با یكدیگر مسئله ای است که دامن گیر خانواده های ما شده و ما تحت عنوان فقر نسبی با آن روبرو هستیم.


مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در توضیح فقر نسبی گفت: امروز در دانشگاه یا مدرسه دانش آموز یا دانشجویی است كه خود را با همكلاسی اش مقایسه می كند و وقتی مشاهده می کند كه او از سطح رفاه بالایی برخوردار است و با اتومبیل گران قیمت به دانشگاه می آید، در خود احساس فقر می كند.


الهیاری در ادامه به طرح اكرام ایتام دراستان فارس اشاره و ابراز داشت: آموزش وپرورش و فرهنگیان به عنوان عناصر پیشرو در این طرح در استان می باشند و با كمك این افراد و سایر نیكوكاران در سال گذشته بیش از 140 میلیارد ریال در این طرح جمع آوری شده است.


وی با اعلام اینكه در استان فارس بیش از 15 هزار و 700 یتیم وجود دارد و بیش از 75 درصد این افراد دانش آموز هستند، گفت: همگی آنها دارای حامی می باشند ولی تلاش ما بر اینست كه برای هر یتیم بیش از یك حامی جذب کرده تا بتوانیم خدمات بیشتری ارائه دهیم.


الهیاری درپایان ضمن تشكر از فعالیت فرهنگیان استان، ابراز داشت: درسال گذشته ادارات آموزش وپرورش جهرم و ناحیه دو شیراز درخصوص كمك به ایتام و جذب حامی برای آنها رتبه های برتر را از آن خود كرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار