یک سیاهگوش کمیاب در پارک شهری مهدیشهر مشاهده شد

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: یک سیاهگوش که به دلیل نامعلومی به پارک الغدیر شهرستان مهدیشهر پناه آورده بود، مشاهده و مورد تیمار قرار گرفت.

کد مطلب: ۴۴۲۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، عباس زارع در این رابطه گفت: پس از گزارش های مردمی مبنی بر مشاهده این گونه نادر در پارک الغدیر واقع در حاشیه جنوبی شهرستان مهدیشهر، پرسنل محیط زیست این شهرستان با مراجعه به محل مذکور، ضمن زنده گیری این گربه سان ارزشمند، نسبت به انتقال آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، جهت تیمار و رهاسازی اقدام نمودند.

وی ادامه داد: مشاهده و ثبت تصاویر سیاه گوش در این مکان شهری، یک اتفاق تامل برانگیز است که مطالعه و بررسی بیشتر در خصوص زیستگاه و پراکنش این گربه سان کمیاب را ضرورت می بخشد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: سیاهگوش یکی از ۸ گربه سان وحشی ایران و بسیار نادر و کمیاب می باشد. موارد مشاهده سایر گربه سانان وحشی ایران از جمله پلنگ و حتی یوزپلنگ به مراتب بیشتر از سیاهگوش است .

لازم به ذکر است به طور کلی در دنیا، چهارگونه سیاهگوش وجود دارند که در این بین، سیاهگوش اوراسیایی که از نظر جثه از سایر گونه ها بزرگ تر و دارای گسترده ترین پراکنش است، در ایران مشاهده می شود.

سیاهگوش جثه نسبتا درشتی دارد و از گربه وحشی بزرگتر است، بطوری که گاهی توسط افراد محلی با پلنگ اشتباه گرفته می شود. از مشخصات بارز این گونه علاوه بر خال های روی پوست، موهای سیاه بلند در انتهای گوش ها است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار