یک مقام مسئول در سازمان غذا و دارو:

آزمایشگاه مرجع تجهیزات پزشکی در کشور تاسیس می‌شود

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ضرورت وجود آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی در حوزه تجهیزات پزشکی از سال‌ها پیش احساس می‌شد که بعد از پیگیری‌های طولانی مدت خوشبختانه به نتیجه رسیده است.

کد مطلب: ۴۴۲۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدحسین صفوی در این باره افزود: بعد از اینکه اداره کل تجهیزات پزشکی به سازمان غذا و دارو ملحق شد، منطقی بود که آزمایشگاه مرجع تجهیزات پزشکی در داخل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو که سابقه خوبی نیز دارد، تشکیل شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته ساختمان آزمایشگاه ساخته شده است و امکاناتی نیز خریداری شده؛ البته باید تلاش‌های زیادی شود تا یک آزمایشگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف تجهیزات پزشکی بتواند نیاز جامعه درمانی و پزشکی را تامین کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در اولین قدم بعد از تاسیس آزمایشگاه، هماهنگی با آزمایشگاه مرجع بود که تفاهم نامه‌ای در این راستا امضا شد و برای تخصصی کردن این فعالیت قرار شد که بحث آکرودیته کردن آزمایشگاه‌ها را آزمایشگاه مرجع غذا و دارو انجام دهد.

صفوی خاطر نشان کرد: در قدم دوم نیز آزمایشگاه باید حداقل‌های تست‌ها و تست‌های پایه تجهیزات پزشکی در حوزه‌های مختلف را انجام دهند که باید یکسری دستگاه‌های تخصصی همراه با کارشناسان تخصصی در این آزمایشگاه به کار گرفته شود و دانش فنی آن در این آزمایشگاه به وجود آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار