عفونت مثانه شایع ترین نوع عفونت های سیستم ادراری است

جراح کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: عفونت مثانه جزو شایع ترین عفونت های سیستم ادراری است و علائم آن وجود خون در ادرار، سوزش و احساس تکرر ادرار در صورت عدم وجود ادرار است.

کد مطلب: ۴۳۸۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر،دکتر مشتاقی افزود: درحالت طبیعی سیستم ادراری ( شامل کلیه، مثانه، پروستات) فاقد هر گونه میکروب است و در صورت ورود میکروب ، عفونت در سیستم ادراری بوجود آمده و بسته به مکان عفونت علائم متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: علائم عفونت مثانه و کلیه شبیه به یکدیگر است و در عفونت کلیه فرد احساس درد در ناحیه پهلو دارد و معمولا با تب همراه است در حالی که در عفونت مثانه این نشانه ها وجود ندارد.
وی بیان کرد: بیشتر دردهای موجود درناحیه پهلو مربوط به عفونت های کلیه نبوده و به طور معمول مربوط به عضلات کمر می باشد که با سرد شدن هوا گرفتگی عضلات بیشتر احساس شده و متفاوت با درد کلیه است.
وی اظهار داشت: خانم ها به دلیل آناتومی خاص بدنشان ، افراد دارای مشکلات زمینه ای مانند گرفتگی در سیستم ادراری ، سنگ های کلیه یا مشکل در پروستات از جمله افرادی هستند که بیشترین احتمال بروز عفونت های سیستم ادراری در آنها وجود دارد.
مشتاقی بیان کرد:نوشیدن آب مانع از رشد میکروب ها و نوشیدن چای، قهوه و نوشابه به دلیل وجود املاح از جمله اوگزالات باعث ایجاد سنگ های ادراری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار