همزمان با سالروز شهادت امام هشتم(ع)، بقعه برادرامام رضا(ع) سیاه‌پوش شد

برادر امام رضا(ع) همزمان با سالروز شهادت ثامن‌الحجج(ع) سیاه‌پوش شد و امامزاده یحیی(ع) سمنان امروز میعادگاه عاشقان رضوی است.

کد مطلب: ۴۳۵۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع)، عصر امروز در چهارمین روز از هفته وقف که در روزشمار این هفته با عنوان «وقف، تجلی مودت اهل‌بیت(ع) با تکریم امامزادگان» نام‌گذاری شده است، در آستان مبارک امامزاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد .

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الکاظم(ع) سمنان، با شکوه هرچه تمام‌تر و با حضور شمار زیادی از مردم عزادار و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شد .

در مراسمی که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برپا شد، سوگواری سالروز شهادت امام رئوف، آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) در آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الکاظم(ع)، برادر بزرگوار امام رضا(ع) صحنه‌های زیبایی خلق کرد .

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، هیئت امنا و همچنین با حضور دل‌شیفتگان آن امام رئوف(ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام طباطبایی و مداحی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر برادر بزرگوار امام رضا(ع) برگزار شد .

به گفته مرحوم حضرت آیت‌الله علامه حائری‌مازندرانی که سال‌ها در جوار بقعه سکونت داشته‌اند، صاحب بقعه فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر(ع) و برادر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) است .

بارگاه این امامزاده عظیم‌الشأن در شهر سمنان، کمی پایین‌تر از میدان امام، در خیابان آستانه واقع شده و هر روزه پذیرای دوستداران و زائران ساحت مقدس اهل‌بیت ائمه اطهار(ع) است و اینک که دنیای اسلام در سوگ از دست دردانه دیگری از خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار دارد، این بارگاه شریف دل‌دادگان زیادی را به سوی خود جذب کرده است تا مأمنی برای دل‌شکستگان باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار