فرماندار شهرستان خرم آباد

جنبش دانشجویی امروز باید در مسیر اعتدال باشد

فرماندار شهرستان خرم آباد گفت: جنبش دانشجویی در هر زمانی باید متناسب با نیاز جامعه حرکت کند و در شرایط امروز جنبش دانشجویی باید به دور از هر گونه افراطی گری و خشونت در مسیر اعتدال و تعادل قرار گیرد.

کد مطلب: ۴۳۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازلرستان،حبیب الله خجسته پور فرماندار شهرستان خرم آباد به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد خرم آباد گفت: جنبش دانشجویی به تاسی از انتخاب مردم اعتدال طلبی باید باشد امروز مردم از هرگونه افراطی گری، تند خویی و خشونت به ستوه آمده اند.
وی گفت:شیب جنبش دانشجویی باید همواره متناسب با نیازهای روز جامعه باشد در برهه ای از زمان باید برای اصلاح امور جامعه و زمانی جنبش دانشجویی تند و انقلابی باید باشد که منجر به پیرورزی انقلاب در سال 57 می شود و در عین حال زمانی نیز لازم است به تاسی از انتخاب مردم در مسیر اعتدال و به دور از افراط و خشونت باشد.
خجسته پور گفت:بیش از 60 سال از 16 آذر سال 1332 می گذرد اما همچنان این روز به عنوان روز دانشجو گرامی داشته می شود که همین نشان از اهمیت و عظمت این موضوع دارد، اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که در آن فضای اختناق بعد از کودتای 28 مرداد، اما نهاد دانشگاه و دانشجو در مسیر آزادی خواهی و خق طلبی نام خود را ماندگار می کند.
فرماندار خرم آباد افزود: جنبش دانشجویی از همان بدوم شکل گیری نهاد دانشگاه همراه با جنبش مردمی بوده است به طوری که جنبش مردمی که از یک صده قبل با نهضت مشروطیت آغاز به کار کرد ، جنبش دانشجویی نیز همواره در خدمت آن بوده است که نقطه اوج و عطف این جنبش مردمی در نهضت ملی شدن صنعت نفت و یا قیام دانشجویان در 16 آذر و نهایت در پیروزی انقلاب متجلی می شود.
خجسته پور اظهار داشت: جنبش دانشجویی و کلا هر جنبشی برای قوام و تداوم و پایداری خود راهی راهی جز این ندارد که با جنبش های عام مردمی همراه و هم جهت باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه محل جولان گروههای سیاسی و احزاب و استفاده از دانشجو در این راه نیست گفت: دانشگاه می تواند کارگاه سیاست ورزی باشد و دانشجو نیز باید در تمرین سیاست ورزی ، دموکراسی و حرکت در مسیر علم و دانش تلاش کند تا نگهبان سیاست و علم در جامعه باشد و در جهت حاکم کردن اخلاق بر جامعه حرکت کند.
خجسته پور گفت: جامعه امروز ما، جوان دانشجوی امروز ما و سیاست مدار امروز ما بیش از آنچه که به دنبال آرمان های دست نیافتنی باشد بهتر آن است که به دنبال احیای اخلاق باشد اگر اخلاق در کلام سیاست گذاران ما رواج پیدا کند به خود اجازه نمی دهند از هر جایگاهی و از هر تریبونی فرهنگ اصیل و زیبای ایرانی را مورد تمسخر جهانیان قرار دهند.
وی با بیان اینکه در چند ماه آینده دو انتخابات بزرگ را پیش رو داریم و هر کدام ازاین انتخابات در جایگاه خود می توانند در آینده کشور تاثیر مستقیم داشته باشد، گفت:مردم دیدند که قهر با صندوق ها چه نتایج مصیبت باری را در پی دارد بنابراین به دنبال انتخاب هستند و این انتخاب باید در مسیر خرد ورزی باشد.
فرماندار شهرستان خرم آباد گفت: وظیفه دانشجو به عنوان یک گروه مرجع که در صد سال اخیر پیشرو بوده این است که بخوبی خود را نشان دهد و در مسیر عقلانیت ،خرد ورزی و تعادل حرکت کند.
وی با اشاره به اینکه اگر انتخاب مردم نبود امروز ما نمی توانستیم با آرامش روز دانشجو را در این فضا جشن بگیریم گفت: در شرایط پر طلاطم خاورمیانه و به خصوص در شرایط منطقه به طور اخص که در معرض خشونت و تروریسم قرار دارد اما جامعه ما به واسطه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تدابیر هوشمندانه دولت در امنیت کامل به سر می برد.
خجسته پور با بیان اینکه جنبش دانشجویی و روز دانشجو راهنما و تابلویی است در جهت حرکت به سمت آرمانها و مسیر را به ما نشان می دهند گفت: هر جنبشی و حرکتی باید دارای جهت و شیب مشخص باشد که جهت جنبش دانشجویی در جامعه ما همراه و هم جهت با جنبش های عامل مردمی بوده است اما شیب جنبش باید منتناسب با نیازهای جامعه و انجام اقداماتی در جهت اصلاح امور باشد.
همزمان با روز دانشجو و با حضور فرماندار از دانشجویان فعال فرهنگی و علمی دانشگاه تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار