مدیرعامل صندوق بازنشستگی به پانا خبر داد؛

تلاش برای افزایش سن بازنشستگی در کشور/افزایش هزینه صندوق‌های بیمه‌ای

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۴۳۳۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

محمود اسلامیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه یکی از معضلات صندوق های بازنشستگی پایین بودن سن بازنشستگی است، اظهار داشت: سن بازنشستگی در اروپا برای زنان 65 سال و برای آقایان 68 سال است. در کشور ما 51 و نیم سالگی به افراد که در اوج پختگی و و تجربه هستند، می گوییم بازنشسته شوند.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اینکه پایین بودن سن بازنشستگی یک نقص جدی تلقی می شود، گفت: زمانی فکر می کردیم این مساله امتیاز است اما باید قبول کرد که پایین بودن سن بازنشستگی آسیب هایی دارد و حتی مشکلات روحی و روانی برای افراد به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه به کشور هم آسیب می زند و جامعه را از داشتن نیروهای پخته و باتجربه محروم می کند.


وی با بیان اینکه یک میلیون و 244 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند، گفت: در حال حاضر یکی از برنامه های ملی و صندوق بازنشستگی این است که بتوانیم بتدریج موضوع سن بازنشستگی را اصلاح کنیم چرا که این موضوع باعث افزایش هزینه صندوق های بیمه ای شده است.


اسلامیان خاطرنشان کرد: البته کمیته ای در وزارت رفاه تشکیل شده که موضوع اصلاح سن بازنشستگی را با حضور صندوق های بیمه ای و صندوق بازنشستگی کشوری در جلسات مختلف مورد بررسی قرار می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار