معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

شهرداری متولی نگهداری کارتن خواب ها /ترخیص کودکان بهزیستی اجباری نیست

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه نگهداری کارتن خواب ها بر عهده شهرداری است، گفت: ترخیص کودکان از بهزیستی پس از رسیدن به هجده سالگی اجبار نیست.

کد مطلب: ۴۳۲۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به آسیب های محله هرندی اظهار داشت: در مجموع رویکرد آسیب های اجتماعی باید به صورت کارشناسی شده طراحی شود و مشکلات این حوزه نیز باید به کمک کارشناسان و متولیان بر اساس قانون عملیاتی شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه رسیدگی به بی خانمان ها و کارتن خواب ها بر عهده شهرداری است، گفت: تهیه مکان و نگهداری اولیه آن ها بر عهده شهرداری است و بهزیستی تنها در ارائه خدمات مددکاری و مشاوره به این افراد مسئولیت‌ دارد.

فرید با تأکید مجدد بر اینکه رسیدگی به امور کارتن خواب ها براساس قانون بر عهده شهرداری‌ هاست، خاطرنشان کرد: در متن قانون تأکید شده که تهیه مکان نگهداری و غربالگری اولیه این افراد وظیفه شهرداری است.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی لازمه مدیریت آسیب های اجتماعی را تامین اعتبارات لازم دانست و گفت: مهم ترین مشکل سازمان بهزیستی در ساماندهی آسیب های اجتماعی کمبود منابع مالی است که با تامین اعتبارات لازم و همکاری بین بخشی می توان بسیاری از آسیب ‌های اجتماعی را کنترل و مدیریت کرد.

مسعودی فرید درخصوص ترخیص کودکان تحت پوشش بهزیستی گفت: این موضوع به هیچ وجه در بهزیستی اجباری نیست و اگر در تخلفی صورت بگیرد، با متخلفان برخورد می شود.

وی در پایان با اشاره به توانمند کردن کودکان تحت پوشش بهزیستی گفت: در حال حاضر ارائه مهارت‌ های شغلی، روش‌ های کارآفرینی و آمادگی شغلی در دستور کار بهزیستی قرار دارد، چرا که هدف ما این است که این افراد پس از هجده سالگی بتوانند در حوزه اشتغال مهارت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار