آغاز برداشت نیشکر و پایان برداشت پاچ باقلا در صومعه سرا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا از آغاز برداشت نیشکر و پایان برداشت پاچ باقلا در این شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۴۳۲۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،احمد پادیاب گفت : برداشت نیشکر در 18هکتار از زمین های زیر کشت این محصول به پایان رسیده است که شکر آن بخاطر خاصیت دارویی و عدم استفاده از کود و سم مورد استقبال قرار دارد .
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 75 کشاورز نیشکر کار این شهرستان با تولید 20 تن نیشکر بتوانند چهار میلیارد ریال در آمد کسب کنند اظهار داشت : برای اولین بار کشت تلفیقی نیشکر و صنوبر در این شهرستان به اجرا در آمده است و موجب افزایش سطح زیر کشت این محصول گردیده است .
مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا افزود : کشت نیشکر اردیبهشت انجام و برداشت آن در اواخر آذرماه نزدیک به 9ماه طول می کشد از این رو در طرح تلفیقی کشت با درخت صنوبر تا دو سال از لحاظ اقتصادی مناسب است .
وی در ادامه از پایان برداشت پاچ باقلا خبرداد و گفت : شدت بارندگی ها در ماه های اخیر یک هزارو 500 هکتار محصول باقلا در این شهرستان را دچار خسارت کرد.
پادیاب افزود : امسال هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی در این شهرستان به کشت دوم محصولاتی چون ، راتون ، پاچ باقلا ، انواع سبزیجات برگی ، غده ای و شبدر برسین ، اختصاص یافته است .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماسال هم از پایان برداشت محصول پاچ باقلا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت : کشت دوم محصولات در این شهرستان موجب افزایش درآمد کشاورزان شده است .
احمد پور درویش افزود : در سالجاری افزون بر پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری ماسال و شاندرمن به کشت دوم اختصاص یافت .
وی محصولات کشت دوم این شهرستان را شامل نباتات علوفه ای، لوبیا و سبزیجا ت برگی و غده ای برشمرد و اظهار داشت : مهمترین مزیت کشت دوم بر محور افزایش تولید و اشتغال استوار است و باعث ایجاد و تداوم اشتغال کشاورزی در طول سال و موجب افزایش تولید می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار