رییس اسبق فرابورس در گفت و گو با پانا:

وضع عوارض و افزایش نرخ مواد اولیه بورس را نزولی می کند

خبرگزاری پانا: رییس اسبق فرابورس با اشاره به اینکه نقدینگی در حال حرکت به سوی بازار بورس است ، گفت: اگر دولت بحث وضع عوارض و افزایش قیمت مواد اولیه را اجرا کند بورس با افت رو به رو می شود.

کد مطلب: ۴۳۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

امید قائمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا، با بیان دلایل افزایش شاخص کل بورس اظهار داشت: در حال حاضر نقدینگی سطح جامعه به سمت بازار بورس سوق پیدا کرده و سرمایه گذاران ضریب ریسک بازار بورس را کمتر از دیگر بازار‌ها می‌دانند.

وی افزود: البته این جریان با برنامه ریزی دولت برای ورود سهام شرکت‌های دولتی به بازار سرمایه بنا بر اصل ۴۴ قانون اساسی همزمان شد و شرکت‌های بزرگی برای خصوصی سازی وارد بورس شدند.

رییس اسبق فرابورس تصریح کرد: از طرف دیگر شرکت‌های صادراتی مانند صنایع فولادی و پتروشیمی توانستند از افزایش نرخ ارز سود خوبی به دست بیاورند و در نتیجه بازده بالای آنها سبب رشد ارزش سهام شد.

قائمی ادامه داد: حبابی بودن بازار سرمایه به تاثیر نرخ ارز در بازار دارد به این معنا که با کاهش نرخ ارز باز هم شاخص کل بالا برود یا نه؛ اما معتقدم اگر دولت بخواهد به واسطه رشد بازار، بحث وضع اخذ عوارض و افزایش قیمت مواد اولیه را اجرا کند و دست بر روی سود آوری بگذارد، بازار با افت مواجه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار