رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

رشد 661 درصدی صادرات بخش کشاورزی استان مرکزی در سال 93

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: صادرات حوزه کشاورزی استان مرکزی در سال 93 نسبت به مدت مشابه خود در سال 92 بالغ بر 661 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۴۳۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، علی بابایی در نشست با مسئولان و فعالان بخش کشاورزی شهرستان محلات افزود: صادرات استان مرکزی در حوزه کشاورزی از 9 میلیون دلار در سال 92 به 68 میلیون دلار در سال 93 افزایش یافته که 661 درصد رشد را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: براساس گزارش مرکز آمار کشور، در شش ماهه ابتدای سال 94 بخش کشاورزی کشور 5/7 درصد رشد را تجربه کرده، این در حالی است که آمار رشد در حوزه صنعت و خدمات منفی و بعضا زیر یک درصد بوده و این نشان دهنده آن است که بخش کشاورزی با وجود مشکلات مختلف رشد خوبی را کسب کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه استان مرکزی در بخش کشاورزی کشور ادامه داد: 3 درصد تولیدات کشاورزی کشور در این استان به ثمر می نشیند و هم اکنون مرکزی 1/2 درصد مازاد تولید دارد که باید برای این محصول مازاد و صادرات آن راهکاری اندیشیده شود.

بابایی با بیان آمادگی جهاد کشاورزی به منظور تعامل با تشکل ها اظهار داشت: این نهاد برای واگذاری کلیه بخش های تصدی گری به تشکل ها آمادگی کامل دارد و امیدواریم با تعامل دو سویه جهاد و تشکل ها این امر در استان محقق شود.

وی احداث شهرک ماهیان زینتی محلات را از جمله اولویت های جهاد کشاورزی برشمرد و بیان کرد: این شهرک در رونق کسب و کار و توسعه این صنعت در شهرستان محلات بسیار موثر است، تاکنون رایزنی های مختلفی با رییس سازمان شیلات کشور صورت گرفته است و با تخصیص اعتبار پیش بینی شده از محل ماده 180 محلات به زودی عملیات ساخت مجتمع ماهیان زینتی آغاز خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی پیش از نشست با مسئولان و فعالان بخش کشاورزی محلات از شرکت دانش بنیان رویان نهال، کانال حوضچه های لاستیکی مسکن مهر و اداره جهاد کشاورزی محلات بازدید به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار