˝سواد دیجیتال و مصونیت فرهنگی˝ بررسی شد

رئیس اداره رسانه های دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برپایی نشستی تحت عنوان ˝سواد دیجیتال و مصونیت فرهنگی˝ در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۴۳۱۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس، سومین نمایشگاه رسانه ای دیجیتال استان فارس در شرایطی به کار خود پایان داد که در این رویداد بیش از ٨٠ ناشر در ٥٠ غرفه به ارائه خدمت و محصول پرداختند و بیش از ٥٠٠٠ عنوان محصول نرم افزاری در این نمایشگاه عرضه شد.

بتول معلم در این باره می گوید: در این نمایشگاه که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ناشران دیجیتال در قالب "نشر برحامل" محصولات خود را عرضه داشتند.

رئیس اداره رسانه های دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: بازی های رایانه ای، نرم افزارهای چند رسانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه و هوشمند در موضوعات مختلف اعم از خانواده، کودک و نوجوان، درسی، آموزشی مهارت ها، کاربری رایانه، ادبیات و شعر، تاریخی از عمده محصولات موجود در این نمایشگاه بود که می توان به آن اشاره داشت.

معلم ادامه داد: در نمایشگاه یاد شده از برترین ناشران دیجیتال کشور حضور داشتند که با دعوت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این رویداد به کار خود پرداخته و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به عنوان متولی محتوای فضای مجازی و رسانه های کشور با ساماندهی ناشران دیجتال کشور آنها را برای حضور در اقصی نقاط کشور و تعامل سازنده با تولید کنندگان و علاقمندان رسانه های دیجیتال ترغیب و تشویق کرده است.

این بانوی فرهنگی اظهار داشت: در همین راستا باید گفت که نمایشگاه های استانی رسانه های دیجیتال از مهمترین برنامه های در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال می باشد و استان فارس با میزبانی از تعداد زیادی از ناشران دیجیتال برتر کشور ، موقعیت و جایگاه مناسبی برای میزبانی این رویداد مهم فرهنگی و فناوری دارد.

مشاور امور بانوان اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، بیان کرد: از بخش های جنبی نمایشگاه می توان به قسمت معرفی و نمایش محصولات سخت افزاری تولید بازی و پویانمایی، قلم های قرآنی ، عینک واقعیت مجازی و بخش کارگاه ها و نشست های تخصصی رسانه های دیجیتال نام برد.

"سواد دیجیتال و مصونیت فرهنگی" در شیراز بررسی شد

بتول معلم ابراز داشت: بخش کارگاه ها و نشست های تخصصی رسانه های دیجیتال به منظور افزایش غنای علمی و محتوای نمایشگاه رسانه های دیجیتال با برگزاری کارگاه ها و کلاس های مختلف از جمله "سواد دیجیتال و مصونیت فرهنگی" در موضوعات جرائم سایبری، فرصت ها و تهدید های فضای مجازی، نقاشی دیجیتال، جلو های ویژه سینمایی، بر پا شد.

او همچنین روند ساخت بازی های رایانه ای، تصویر سازی آموزشی با استفاده از نیمکره راست مغز، تولید پویانمایی و هویت فرهنگی در رسانه های دیجیتال و همچنین ارائه گواهی حضور در برنامه های مورد اشاره را سهم مهم در پیشبرد اهداف نمایشگاه که همانا "سواد دیجیتال و مصونیت فرهنگی" بود دانست.

نکته قابل تامل در این رویداد که همزمان با چهاردمین نمایشگاه کتاب استان برگزار شد، اقبال بسیار مناسب مخاطبان بود که اهتمام جدی مسئولین استانی در برگزاری مستقل آن در زمانی مناسب برای استفاده سیل مشتاقان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در استان را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار