معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی:

مشارکت دستگاه های نظارتی واجرایی لازمه تحقق قانون حمایت از معلولان است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی گفت: قانون سهمیه سه درصدی استخدام معلولین باید توسط دستگاه های اجرایی بررسی و اجرا شود، مشارکت دستگاه های نظارتی و اجرایی لازمه تحقق قانون حمایت ازمعلولان است.

کد مطلب: ۴۳۰۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی در هشتمین جلسه شورای اداری خمین با محوریت تکریم معلولان اظهار داشت: این قانون در برخی از ادارت انجام شده و در برخی انجام نشده که این مشکل قانون نیست بلکه اجرای آن مشکل دارد.
وی افزود: در روند اجرای دقیق و درست این قانون اگر مسائلی وجود دارد، ناشی از دیدگاه حکومت و دولت نیست بلکه نیازمند بررسی و نظارت بیشتر در روند اجرایی شدن آن است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی ادامه داد: اطلاع رسانی و آگاه سازی از اهمیت و جایگاه بهزیستی در بدنه جامعه است و باید انجام شود تا بتوان مشارکت و بهره مندی بیشتری از ظرفیت خیرین و سمن ها داشته باشیم زیرا اعتبارات دولت برای خدمات دهی به جامعه معلولان کافی نیست.
حسن بیگی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌ها با کمک خیرین و توانمندسازی معلولان با برپایی آموزش و تشکیل سمن‌ها برای آشنایی با حقوق مادی و معنوی این قشر، حمایت از معلولان ورزشی و قهرمانان برای الگو شدن آنان و مناسب سازی مبلمان و فضای شهری برای نشاط و شادی آنان ضروری است.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید در انعکاس و جهت دهی به افکار عمومی برای حمایت از جامعه معلولان بکوشند، ابراز داشت: تاسیس کارگاه‌های حمایتی و تولیدی در سطح شهرستان های استان نیازمند کمک و مساعدت خیرین و افراد دارای بضاعت مالی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال گفت: قانون ملاک عمل مجریان و متولیان برگزاری انتخابات است و ضمن بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم باید از آرای آنان صیانت شود.
حسن بیگی افزود: در قانون تاکید شده که مجریان، دست اندرکاران و هیات های نظارتی و اجرایی در برگزاری انتخابات بایستی بی طرف باشند و امانتدار آرایی که مردم در صندوق های اخذ رای انداخته اند باشند.
وی ادامه داد: اخلاق گرایی یکی دیگر از ویژگی های مجریان و دست اندرکاران در روند برگزاری انتخابات و این شاخصه ها در تحکیم و تقویت امنیت ملی بسیار موثر است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه بر اساس ماده 11 قانون انتخابات تمام امکانات ادارات در انتخابات بایستی فعال شوند بیان کرد: همچنین این امکانات نبایستی در جهت تبلیغ یا مخالفت با نامزدهای انتخاباتی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار