ایران بیش از 40 درصد از مدارس ناایمن خود را ایمن کرده است

رئیس دفتر عمران و توسعه سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران آمار جالبی را از خود به جای گذاشته که در دنیا بی نظیر است و آن حرکت در کاهش 40 درصدی مدارس ناایمن است.

کد مطلب: ۴۳۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ،گری لوئیس" در هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور که صبح امروز 8 آذر ماه 94 در هنرستان دخترانه پاسداران منطقه 19 شهر تهران برگزار شد اظهار داشت: به همه مردم ایران که در آستانه اربعین حسینی هستند تسلیت عرض می کنم و همین طور از سازمان ها و نهادهای مختلف که در سطح ملی این مانور را فراهم کردند تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: جالب است که هفدهمین مانور زلزله در کشور قدرتمند ایران برگزار شد که امروز در صدها مدرسه برای آمادگی بیشتر در زمینه حوادث غیرمترقبه این کار انجام شد.

رئیس دفتر عمران و توسعه سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: این که جوامع بخصوص ایران در زمینه یکپارچه سازی و منظم کردن جامعه در زمینه تاب آوری در مقابل زلزله و افزایش آمادگی در این زمینه تلاش می کند کار ارزشمندی است.

وی گفت: جالب است که ایران رکوردی خوب از خود به جای گذاشته و بیش از 40 درصد از مدارس ناایمن خود را ایمن کرده است که این رکورد در دنیا در مورد کاهش آمار مدارس ناامن آماری جالب است.

لوئیس ادامه داد: نکته دیگری که در مانور امسال شکل گرفته است وصل کردن جوامع و محلات به این مانور برای امنیت بیشتر در زمان حادثه ها است.

وی افزود: هفته گذشته در چهارچوب همکاری های ملل متحد با دولت ایران تفاهم نامه ای به امضا رسید که یکی از مواد آن آمادگی در مقابل بحران ها است.

رئیس دفتر عمران و توسعه سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: حرکت دختران جوان در این هنرستان بنده راتحت تاثیر قرار داد و به آنها یادآور می شوم که خود را دست کم نگیرند زیرا نکاتی که امروز در مانور زلزله فراگرفته اند می تواند در حوادث و بلایای طبیعی بسیار موثر باشد.

وی گفت: حرکت دانش اموزان در انجام مانور زلزله نشان می دهد که خواستن توانستن است و انسان هرجا که اراده کند می تواند در زمینه کاهش اسیب های حوادث گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار