بازسازی ذخایر آبزیان برای پایداری صیادی ضروری است

معاون آبزی پروری شیلات ایران گفت: بازسازی ذخایر در راستای حفظ منابع آبزیان و همچنین پایداری صید و صیادی امری حیاتی در کشور است.

کد مطلب: ۴۲۸۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ، حسینعلی عبدالحی روز چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی عملکرد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان افزود: هرمزگان پر ظرفیت ترین استان شیلاتی کشور محسوب می شود و حفاظت از ذخایر آبزیان آن ضروری است.
وی بیان کرد: درصورتی که بازسازی ذخایر آبزیان روند مطلوبی به خود نگیرد، نسل آینده از فعالیت های شیلاتی دریایی بهره ای نخواهد برد.
معاون آبزی پروری شیلات ایران یادآور شد: افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای رفع این مشکل است.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست گفت: امروز بازسازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی، یک ضرورت و تکلیف است.
سید پرویز محبی افزود: با توجه به کمبود امکانات ، نیروی انسانی و تجهیزات یگان حفاظت منابع ، شیلات هرمزگان مشکلات زیادی در ایفای نقش حفاظتی و حراستی خود دارد که این مهم مشکلاتی را در حفظ ذخایر آبزیان به وجود آورده است.
وی شکل گیری صنایع بزرگ در نوار ساحلی استان ، قاچاق سوخت ، ورود فاضلاب شهری به دریا و فعالیت آب شیرین کن ها را از دیگر مشکلاتی دانست که آبزیان خلیج فارس را تهدید می کند.
محبی با اشاره به وضعیت فعلی آبزیان خلیج فارس، نقش بازسازی ذخایر را بیش از پیش مهم و حیاتی عنوان کرد.
وی با اشاره به حمایت ها و همچنین سیاست های سازنده دولت، بازسازی و نوسازی مرکز تخصصی بازسازی ذخایر در روستای ساحلی کلاهی میناب، افزایش مطلوب رهاسازی، تکثیر ماهیان دریایی و مولد سازی را از مجموعه اقدام های مهم شیلات هرمزگان در سال های اخیر برشمرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: تکثیر کرم خونی، صدف دریایی، افزایش تکثیر ماهیان دریایی، افزایش تکثیر و پرورش میگو وانامی در استان، تولید جلبک های اسپیرولینا و گراسیلاریا از هدف گذاری های امسال و سال آینده شیلات استان است.
وی گفت: تحقق این اهداف نیازمند حمایت های مالی و همچنین خودکفایی مالی مرکز بازسازی ذخایر در روستای کلاهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار