دردانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر:

مراسم گرامیداشت شعر آیینی˝از غدیر تا نینوا˝

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر گفت:در میان تاریخ وسیع شعر و شاعری، تنها اشعاری که به ارزشهای عمیق انسانی پیوند خورده اند، ماندگار و جاودان خواهند بود.

کد مطلب: ۴۲۵۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای استان تهران و به نقل از اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر،محمودرضا اسفندیار ، در مراسم گرامیداشت شعر آیینی "از غدیر تا نینوا" که به همت کانون ادبی نسل باران و همكاری مدیریت فرهنگی اجتماعی واحد اسلامشهر وبا حضور شعرای گرانقدری از جمله: سعید بیابانکی، اساتید و جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای شعر و شاعر آیینی، استعداد و توان سرودن اشعار آیینی را برکت و نعمتی ارزشمند از سوی حضرت باریتعالی دانست که در خدمت اندیشه های والا بوده و ماموریت آن ترویج و تبلیغ ارزش های دینی و ایمانی است.

وی در ادامه ،تاریخ شعر را به بلندای تاریخ بشر دانست و خاطرنشان کرد: در میان این تاریخ وسیع شعر و شاعری، تنها اشعاری که به ارزشهای عمیق انسانی پیوند خورده و اجین شوند؛ ماندگار و جاودان خواهند بود.

اسفندیار در ادامه با بیان تاریخچه ای از شعر آیینی، اصحاب حضرت رسول اکرم (ص) را که از بدو اسلام در مقابل اشعاری که درراستای هجو و نفی اسلام و پیامبر اکرم (س) بیان می شد،تمام استعداد و توان خود را در خدمت به اسلام به کار گرفته و از ابتدا سلاح کارآمدشان را در مسیر صحیح خود به کار می گرفتند، اولین شاعران آیینی دانسته و معرفی کرد.

وی تمام محتوا و مضامین شعر آیینی را ستودن، وصف و بارز نمودن زیباییهای مطلق خواند و خطاب به حاضرین گفت: یکی از جنبه های زیبایی مطلق در فرهنگ ما اولیای دین هستند و چه چیزی ارزشمندتر از سرودن اشعار در وصف ایشان .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر ، خطاب به شاعران حاضر در این مراسم، ضمن تاکید بر بهره گیری از استعداد والای خود در راستای ترویج فرهنگ و ارزشهای دین مبین اسلام؛ ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که خداوند به تمام شاعران آیینی، توفیق بیش از پیش برای معرفی فرهنگ نورانی اسلام و نورانیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عنایت فرماید.

شایان ذکر است ،این مراسم با شعرخوانی بیابانکی از شعرای برجسته کشور و چند تن از دانشجویان شاعر واحد اسلامشهر ادامه و با شعرخوانی کودک خردسال طناز غفاری ادامه و با تجلیل از اشعار برگزیده آیینی خاتمه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار