در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بررسی سند آمایش آموزش عالی در ستاد اجرای نقشه علمی کشور

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سند آمایش سرزمین آموزش عالی کشور گفت: این طرح قرار است پس از بررسی نهایی در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

کد مطلب: ۴۲۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به بررسی طرح پیشنهادی وزارت علوم برای آمایش آموزش عالی کشور، اظهار داشت: طرح پیشنهادی وزارت علوم برای آمایش آموزش عالی، در جلسه کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع کشور ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است.


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت تدوین سند آمایش در حوزه آموزش عالی خاطرنشان کرد: توسعه کمی بدون توجه به اقتضائات، یکی از چالش ‌های فعلی است و هر چند رشد کمی در مقطعی اولویت بوده اما این اتفاق باعث آسیب ‌هایی در وزارت علوم شده است که در حال حاضر با آن روبروست.


احمدی لاشکی در نظر گرفتن جنبه ‌های مختلف حوزه‌ های آموزش و اعمال سیاست‌ های اجرایی نقشه جامع علمی کشور در سند آمایش آموزش عالی مواردی است که مد نظر قرار دارد.


وی با بیان اینکه آمایش باید براساس احصاء نیازهای تخصصی کشور باشد، افزود: با توجه به اینکه این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا باید با هماهنگی کامل با دولت و به ویژه سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ های مرتبط به ویژه وزارتخانه‌ های صنعتی و اقتصادی کشور و همچنین وزارتخانه‌ های کشاورزی، علوم و بهداشت انجام شود.


به گفته احمدی، محتوای آموزشی تعداد زیادی از رشته های تحصیلی به خصوص رشته های فنی و مهندسی با توجه به حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین و نسل سوم با نهایی شدن سند آمایش آموزش عالی تغییر می کند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: توسعه کمی باید در چارچوب آمایش باشد و به همین منظور طرح آمایش تهیه می ‌شود تا به نیازهای موجود پاسخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار