«هفت مرد از حالا» در سینما تک

خبرگزاری پانا: فیلم ˝هفت مرد از حالا˝ به کارگردانی باد بُتیکر از بخش چشم انداز سینمای وسترن ،روز چهارشنبه 27 آبان ماه ساعت 00/17 در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

کد مطلب: ۴۲۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، هشتمین فیلم از بخش چشم اندازسینمای وسترن در فصل پائیز94(دوره چهل و یکم)، روز چهارشنبه 27 آبان ماه ساعت 00/17، فیلم "هفت مرد از حالا" به کارگردانی باد بُتیکر ، محصول سال 1956 به مدت 75 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی به نمایش در می آید.

«هفت مرد از حالا» اولین فیلم از هفت فیلمی‌ست که «باد بتیکر» با بازی‌ِ‌ «راندلف اسکات» به عنوان نقش اول ساخت. این فیلم‌ها در بازه‌ی زمانی‌ِ 1956 تا 1960 ساخته شدند و دو رکن اصلی‌ِ دیگر نیز داشتند. یکی «هَری جو براون» به عنوان تهیه‌کننده (که پنج فیلم از هفت فیلم را تهیه‌کننده‌گی کرد) و دیگری «بِرت کِنِدی» که فیلم‌نامه‌نویس چهار تا از آن‌ها بود. مولفه‌های کارگردانی‌ِ بتیکر و ماجراها و مضامین این هفت فیلم آن قدر شبیه به هم‌اند که پی‌گیری‌شان باعث شد گروهی از منتقدان در دهه‌ی هفتاد بتیکر را به عنوان یک سینماگر مولف که سال‌ها از دید همه پنهان مانده بود، از نو کشف کنند.

هیچ‌کدام از این هفت فیلم بتیکر بیش‌تر از هشتاد دقیقه نیستند. او نه اهل پرگویی‌ست، نه فضل‌فروشی. داستانش را بدون اضافه‌کاری، به ساد‌گی تعریف می‌کند و با استادی تماشاگر را بدون این که متوجه بشود، بسیار نرم و آرام در جریان قصه قرار می‌دهد.

«هفت مرد از حالا» در بیابان‌ها و تپه‌های آلاباما در نزدیکیِ کالیفرنیا (جایی که پیش‌تر «رائول والش» بسیاری از فیلم‌هایش را در آن ساخته بود) فیلم‌برداری شد و هم‌زمانی‌اش با «جویند‌گان»، یکی از عوامل دیده نشدن فیلم در همان سال بود. توجه دوباره به آن حدود 50 سال بعد و زمانی رخ داد که فیلم روی دی‌وی‌دی عرضه شد و حالا پخش آن در سینماتک موزه‌ هنرهای معاصر پس از گذشت 58 سال از ساختش، شاید روزنه و جرقه‌ای باشد در جهت شناسایی یا بازشناسی‌‌اش برای سینه‌فیل ایرانی.

یادآوری می شود؛علاقه مندان می توانندجهت استفاده از برنامه های نمایش فیلم در فصل پائیز ، روز های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 00/17 به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار