مناطق آسیب پذیر و حادثه خیز رودخانه های مازندران در دست شناسایی است

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: در تلاش هستیم نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز در رودخانه های استان را شناسایی کنیم.

کد مطلب: ۴۲۴۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

امیر هوشنگ پاشا در مراسم معارفه مدیر امور منابع آب تنکابن در رامسر گفت: در تلاش هستیم با بسیج نیروهای بخش فنی و تخصصی مهندسی رودخانه شرکت و امورات منابع آب شهرستانها، نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز در رودخانه های استان را شناسایی ، آنگاه اقدامات حفاظتی برای این نقاط که شامل لایروبی ، ساماندهی و احداث برید و دیواره حفاظتی را انجام داده که برآورد اولیه ما برای انجام این کار بالغ بر 160 میلیارد تومان می باشد .

وی با برشمردن نقش آب در امنیت و سلامت افراد جامعه و نقش مدیران و کارشناسان آب در این امر مهم به رویکرد این دولت در بخش آب اشاره کرد و گفت: این دولت برای حفاظت، نگهداری و بهره برداری بهینه از منابع آب تأکید ویژه دارد و ما هم وظیفه داریم این سیاست را در استان عملیاتی کنیم و اقدامات خوبی را در این زمینه شروع کردیم .

معاون بهره بردای شرکت آب منطقه ای مازندران افزود: نباید غافل باشیم که استان مادر مقایسه با دیگر استانهای کشور یک عقب ماندگی در بخش توسعه دارد و این عقب ماندگی باید به موازات اقدامات حفاظتی و بهره برداری جبران شود و کار توسعه ای یک نیاز ضروری برای آب استان است و اثرات آن بسیار مشهود می باشد.

وی با اشاره به نقش ارزنده سد البرز در کنترل سیلاب در هفته گذشته، گفت: سد البرز توانست سیلاب 500 متر مکعبی در ثانیه سرشاخه های بابلرود که منتهی به دریاچه سد می شد را در خود ذخیره کند که اگر این حجم سیلاب یا حجم سیلاب سر شاخه پائین دست این رودخانه یعنی سجاد رود ، کلارود جمع می شد خسارت سنگینی به شهرهای بابل و بابلسر و روستاهای مسیر وارد می کرد .

پاشا با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی به ذینفعان و بهره برداران در امر مدیریت منابع آب و جلب مشارکت آنها اظهار داشت: سیاست مدیریت آب استان سیاست تعاملی با دیگر دستگاه ها است و همکاران ما در شهرستانها نیز تعاملات خود را با دیگر دستگاهها ارتقاء بخشند تا انشاء ا... بتوانیم خدمات خود به مردم را ارتقاء بخشیدیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار