معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی :

فرهنگ سازی مصرف لبنیات یک ضرورت است که باید روی آن سرمایه گذاری شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ سازی مصرف لبنیات یک ضرورت است و باید در این راستا سرمایه گذاری شود.

کد مطلب: ۴۲۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،حبیب شریفیان در جلسه شیرخام دامداران که در اطاق جلسه سازمان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: فرهنگ سازی مصرف لبنیات یک ضرورت است که باید روی آن همت گماشت و ما از تشکل های دامداری انتظار داریم تا در این خصوص بیش از پیش در رسانه های عمومی بویژه در رادیو و تلویزیون، مصرف روزانه محصولات لبنی را در جامعه ترویج و تبلیغ نمایند و با سرمایه گذاری های لازم اقدامات موثر و اساسی را در این مبحث به انجام رسانند.

وی اضافه نمود: اتحادیه های دامداری و کارخانجات بایستی در بازاریابی محصولات تولیدی وارد شده و با همکاری مدیریت تنظیم بازار سازمان در عرضه محصولات دامی بویژه محصولات لبنی و سایر فرآورده های زیربخش این مجموعه، امنیت غذایی و سلامتی جامعه را تامین کنند که نتیجه آن پایداری تولید خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به بالا بودن قیمت تمام شده محصولات لبنی، ادامه داد: قیمت تمام شده محصولات لبنی بالا است و باید هم تولید کننده، هم سازمان و هم تشکل های دامداری یکنواخت و همسو تلاش کنند تا هزینه های تولید کاهش یابد.

وی گفت: ما از تولید کنندگان و کارخانجات شیر انتظار داریم که در خصوص کیفیت و تنوع محصولات لبنی بیش از پیش همت گمارند که این تلاش و کوشش در بازارپسندی و اقبال عمومی نقش بسزایی دارد.

شریفیان افزود: افزایش سرانه مصرف لبنیات هدف بزرگ و نهایی ما است، چون در شرایط فعلی میانگین مصرف سرانه کشور 91 لیتر می باشد که این آمار برای سلامتی هموطنان به هیچ وجه مناسب نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار