نرخ سود تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی 3 درصد کاهش یافت

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی پرداختی برای نوسازی تجهیزات و مکانیزاسیون بخش کشاورزی از 21 به 18 درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۴۲۰۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،کریم مهری در گفتگو باخبرنگاران با بیان اینکه کاهش3درصدی نرخ سود ارایه تسهیلات بانکی دربخش کشاورزی با پیگیریهای مهندس حجتی وزیرمحترم جهادکشاورزی و حمایت شورای پول واعتبار انجام واجرای آن عملیاتی شده است افزود: براین باوریم کاهش نرخ سود ارایه تسهیلات بانکی دربخش کشاورزی، فضای خوبی را برای سرمایه گذاری تولید کنندگان در این حوزه فراهم خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه در سالجاری 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای جذب در بخش نوسازی و مکانیزاسیون کشاورزی کشور ظرفیت سازی شده است افزود: از ابتدای سال مالی تاکنون 183 میلیارد ریال برای نوسازی و مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان جذب شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر ضرورت توجه و سرمایه گذاری بیشتر در راستای افزایش سطح زیر کشت مکانیزه کشاورزی در آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه 511 هزار هکتار از زمین های کشاورزی در این استان به زیر کشت پاییزه می رود، کشت مکانیزه در این اراضی نسبت به سال های زراعی گذشته، رشد داشته ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده در حوزه افزایش سطح زیر کشت مکانیزه، این نوع کشت در چند سال آینده از افزایش چشمگیری برخوردار خواهد شد ادامه داد: این سازمان همچنین به دنبال اجرای روش های نوین آبیاری است تا تقاضای آب را در تولید محصولات کشاورزی کاهش دهد.

مهری توسعه کشت نشایی، گسترش روش های آبیاری زیرسطحی، توسعه کشت گلخانه ای و توجه به سرمایه گذاری بیشتر در حوزه حفاظت کشاورزی را از دیگر رویکردهای سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در استفاده بهینه از منابع موجود برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار