مسئول بسیج سازمان دانش آموزی استان مرکزی تاکید کرد:

ضرورت آموزش آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی به دانش آموزان

مسئول بسیج سازمان دانش آموزی استان مرکزی بر آموزش آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی به دانش آموزان به منظور مقابله با شیوع اعتیاد اینترنتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۱۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، امینی در همایشی که به منظور گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در نهادینه کردن مسائل فرهنگی و ارزشی در بین دانش آموزان دارد.

وی ناآگاهی و استفاده ناصحیح از فضای مجازی را عامل ایجاد اعتیاد سایبری دانست و بر فرهنگسازی در این راستا تاكیدكرد.

مسئول بسیج سازمان دانش آموزی استان مرکزی با اشاره به اینکه قشر دانش آموز و دانشجوی کشور هدف امروز دشمنان ایران اسلامی برای رسیدن به مقاصد شومشان هستند، ادامه داد: تهدیدها و آسیب های فضای مجازی می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر روی این قشر داشته باشد.

یک کارشناس پلیس فتا استان مرکزی نیز ابراز داشت: پدافند غیرعامل شامل کلیه اقدامات به منظور حفظ امنیت، ایمنی و پایداری شبکه و تجهیزات وابسته به شبکه می باشد.

جیریایی اضافه کرد: لازم است قبل از استفاده از هر ابزار و تکنولوژی، قوانین مربوط به آن را بدانیم تا چار مشکل نشویم و به دام کلاهبرداران انینترنتی اسیر نشویم.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: در بستر فضای مجازی به هیچ عنوان هویت شخصی خود را اعلام ندارید چراکه به راحتی حریم خصوصی شما شناسایی و موجب آسیب در زندگیتان می شود.

کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب، انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی اجتماع، تبلیغات ضد دینی و القای شبهات را از مهمترین پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

جیریایی به ارائه توصیه های امنیـتی استفاده از خدمات اینترنت بانک پرداخت و بیان کرد: هرگز به تقاضاهایی که با ایمیل یا پنجره‌های pop-up اطلاعات شخصی شما را می‌خواهند، پاسخ ندهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار