در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت سند آمایش آموزش عالی/ ساماندهی پذیرش دانشجو

با تصویب سند آمایش آموزش عالی، دانشگاه ها سطح بندی شده و ارتباط معناداری بین تحصیل و اشتغال ایجاد می شود که به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این سند هم اکنون در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

کد مطلب: ۴۱۸۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره آخرین وضعیت سند آمایش آموزش عالی گفت: این سند توسط وزارت علوم نهایی شد و برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب ارسال شده است که باید در فرصتی مناسب، بررسی و به تصویب برسد.


وی تاکید کرد: اگر این سند در فصل بودجه بررسی و تصویب شود بر اساس پیشنهادهای وزارت علوم در مورد مباحث بودجه به دولت ارائه خواهد شد و پس از آن با تصویب سند آمایش آموزش عالی، موسسات نوپای فاقد هیأت ممیزی بر اساس معیارها و شاخص های استاندارد این سند ساماندهی و اصلاح می شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس درخصوص اولویت های وزارت علوم در سند آمایش آموزش عالی نیز گفت: بحث کیفیت مراکز دانشگاهی شامل ساماندهی موسسات تازه کار فاقد استاندارد، اولویت اول در تدوین این سند است. همچنین کنترل رشد کمی آموزش عالی که ارتباط معناداری با اشتغال و تحصیل دارد و نیز فراهم کردن فضای رقابتی سالم در بین دانشگاه ها جهت رشد و اعتلای مراکز علمی کشور از دیگر اولویت های ارائه شده در سند آمایش آموزش عالی است.

طرح آمایش آموزش عالی از سال 88 کلید خورد و از همان روزهای ابتدایی قرار بود برای این طرح سندی تدوین شود تا چراغ راه آموزش عالی کشور باشد.

سند آمایش آموزش عالی سندی برای ساماندهی وضعت پذیرش دانشجو، تصویب رشته‌های جدید، نحوه تعیین ظرفیت رشته‌های دانشگاهی، صدور مجوز برای مقاطع تحصیلی مختلف، بازنگری رشته‌های دانشگاهی، متناسب سازی نیازهای دانشگاه‌ها با مناطق جغرافیایی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار