سقوط هواپیمای روسیه در مصر و کشته شدن تمامی 224 سرنشین آن

منابع مصری از سقوط یک هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سیناء مصر و کشته شدن تمامی سرنشینان آن خبر دادند.

کد مطلب: ۴۱۷۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نیروهای مصری لاشه این هواپیما که از نوع ایرباس 321 بوده و صبح امروز (شنبه) سقوط کرده را در مرکز شبه جزیره سیناء پیدا کردند.

دولت مصر می‌گوید هواپیماهای نظامی مصر و نیروهای امدادی این کشور به محل حادثه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن کار انتقال اجساد به سختی ادامه دارد.

بنا بر اعلام هواپیمایی مصر، این هواپیما مسافربری بوده و 217 مسافر و 7 خدمه داشته که از منطقه گردشگری شرم‌الشیخ در جنوب شبه جزیره سیناء به سمت روسیه در حال پرواز بوده و سقوط کرده است. بیشتر مسافران تابعیت روسی داشتند.

مسئولان رسمی آمار تلفات این حادثه را اعلام نکرده‌اند اما مسئولان غیر رسمی مصر از کشته شدن تمامی مسافران از جمله 17 کودک خبر داده‌اند.

همچنین منابع مصری اعلام کردند که اجساد بیشتر سرنشینان هواپیما از بقایای لاشه‌ هواپیمای روسی بیرون کشیده شده است و عملیات انتقال قربانیان به بیمارستان و یافتن دلیل حادثه ادامه دارد. جعبه سیاه هواپیمای مذکور نیز پیدا شده است.

هیات هواپیمایی روسیه نیز اعلام کرد که 17 کودک در بین مسافران این هواپیما هستند. همچنین مقامات مصری نشست فوق‌العاده‌ای را درباره سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا برگزار کرده‌اند.

هنوز دلایل سقوط این هواپیما مشخص نیست و اقدام خرابکارانه در سرنگونی آن نیز تایید یا رد نشده است البته با توجه به ارتفاع بالایی که هواپیماهای مسافربری در پیمودن مسیر خود انتخاب می‌کنند هدف گرفتن آن توسط گروه‌های تندرو بعید به نظر می‌رسد. در همین راستا دادستان کل مصر دستور انجام تحقیقات در این زمینه را صادر کرد.

مسئولان رسمی مصر گفته‌اند که هنوز زود است که بتوانند درباره دلایل سقوط هواپیما توضیحی بدهند اما منابع امنیتی غیر رسمی احتمال خرابکاری یا حمله را بعید می‌دانند.

شبه جزیره سیناء مصر که نزدیک به دو سال است شاهد درگیری و تنش میان ارتش این کشور و شبه نظامیان تندرو است به عرصه مناسبی برای فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش تبدیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار