مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

استان اردبیل رتبه نخست کشور را در آموزش بی سوادان کسب کرد

مدیر کل آموزش و پرورش در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: استان اردبیل امسال از نظر تحت پوشش قرار دادن سوادآموزی، به میزان 81/7 درصد سهم بی سوادان اختصاص یافته، رتبه نخست کشور را احراز کرده است.

کد مطلب: ۴۱۶۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا - استان اردبیل، صابر سپهری افزود: میانگین کشوری باسواد کردن سهم بی سوادان اختصاص یافته به استان ها 40/5درصد است که 13 استان بالاتر و 19 استان پایین تر از میانگین کشوری را احراز کرده اند.

سپهری در ادامه همچنین از آغاز اعزام کاروان های دانش آموزی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور خبر داد و سهمیه استان برای اعزام را شانزده هزار و 200 دانش آموز در مقطع دوم متوسطه دوره دوم اعلام کرد.

وی اظهار داشت: از این تعداد، 10 هزار نفر از مناطق عملیاتی شمالغرب و شش هزار و 200 دانش آموز از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه، ضمن تقدیر و سپاس از عملکرد آموزش و پرورش استان در احراز رتبه نخست جذب بی سوادی در سطح کشور، افزود: کسب چنین رتبه ارزنده، حاصل تلاش و برنامه ریزی تمام دست اندرکاران امر سواد آموزی در آموزش و پرورش و سایر دستکاه های اجرایی مرتبط استان می باشد.

مجید خدابخش اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی را اقدامی فرهنگی و پژوهشی دانست و گفت: دانش آموزان با دیدار از مناطق عملیاتی با رشادت های پدران و برادران دلاور خود آشنا می شوند.

خدابخش همچنین با اشاره به احتمال زمستان سرد و سخت در سال جاری افزود: لازم است تعطیلی مدارس با دقت، اعلان به موقع و مطابق گذشته از سوی آموزش و پرورش اعلام شود.

وی با اشاره به مشکل فضای آموزشی در استان اظهار کرد: امکان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متولیان آموزشگاه های آزاد برای احداث فضای استاندارد و مطلوب وجود دارد و در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش، اقدام خواهد شد.

رییس شواری آموزش و پرورش استان تصریح کرد: باید با مدیریت و برنامه ریزی لازم نسبت به تکمیل محوطه مدارسی که توسط خیران احداث شده است اما فاقد محوطه هستند اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار