رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه به پانا خبر داد:

وقف یک قطعه زمین با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در زرندیه

رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه از ثبت یک وقف جدید همزمان با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه محرم در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۴۱۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام حمید کرمی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: حاج رمضانعلی مفیدی و فرزاندانش ساکن منطقه آسیابک شهر زرندیه یک قطعه زمین را به ارزش یک میلیارد ریال وقف کردند.
وی ادامه داد: این زمین به مساحت 133 متر شامل یک خانه مسکونی در 2 طبقه که طبقه اول 95 متر و طبقه دوم 105 متر و دارای حیاط است را جهت عمران و آبادانی مسجد جامع آسیباک، خیرات و مبرات و امور فرهنگی وقف کرده اند.
رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه خاطر نشان کرد: با ثبت این وقف جدید از ابتدای سالجاری تاکنون 7 وقف در شهرستان زرندیه به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام کرمی بیان کرد: با توجه به روایات و احادیث خصوصا «و فی اموالهم حق معلوم للسائل و المحروم» یکی از خصوصیات انسان مومن تخصیص دادن قسمتی از مالش برای نیازمندان است.
وی ابراز داشت: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان مومن قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکلات جامعه اعم از بیماران، مساجد و حسینیه ها، عتبات عالیات، ازدواج، تحصیل و... وقف می کند.
رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه اضافه کرد: در واقع وقف از عقودی است که ثمره آن حبس کردن اصل مال و اختصاص دادن منفعت آن طبق نیت واقف است.
حجت الاسلام کرمی گفت: وقف سنت حسنه ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار