معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

42 درصد افراد بی سواد استان از جامعه عشایر می باشد

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی اجرائی نمودن تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش استان با اداره کل امور عشایرگفت: 20/5درصد افراد بالای 6 سال و 12 درصد افراد گروه سنی 10 الی 49 سال در استان بی سواد هستند که42 درصد این افراد از جامعه عشایر می باشد.

کد مطلب: ۴۱۳۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا آذربایجان غربی، محمد رضا نجفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان در جلسه هماهنگی اجرائی نمودن تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش استان با اداره کل امور عشایر، با اظهار این مطلب افزود: اجرای این تفاهم نامه نقش بسزایی را در ریشه کنی بی سوادی در استان ایفا میکند و توانمند سازی عشایر درسایه ی آگاهی و آگاهی در سایه ی آموزش میسر است چرا که آموزش بدون داشتن سواد پایدار نخواهد بود.


نجفی گفت: اجرایی شدن این تفاهم نامه مستلزم دستیابی به آمار دقیق جامعه عشایر به تفکیک مناطق استان و برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و آموزش دهندگان است.


وی همچنین به اجرای طرح مرکز یادگیری محلی جهت آموزش مهارت های زندگی ، اجتماعی و فردی در مناطق اشاره کردو ادامه داد: پیگیری های مداوم و گزارش گیرهای مستمر از مولفه های تاثیر گذار در موفقیت طرح است.


"قدیر محمدی" مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوی نیز در این جلسه گفت: ریشه کن کردن بیسوادی و استفاده از ظرفیت ها برای شتاب بخشی یکی از سیاست‌های راهبردی در نظام آموزش و پرورش است.


"زینال زاده"مدیر کل امور عشایر استان نیز ضمن تاکید بر لزوم همکاری، رسالت اداره کل عشایررا درجهت ریشه کن کردن بی سوادی ،آموزش و افزایش سطح آگاهی عشایر دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار