روسای آموزش و پرورش ناحیه۴ و بهداشت اهواز تاکید کردند:

مسیر انتقال بیماری در مدرس با آموزش صحیح شستن دست ،قطع می شود

رئیس بهداشت کلانشهر اهواز گفت: شستشوی مخازن آب و عرضه ی مواد خوراکی مجاز در بوفه ها باید به طور جدی رعایت شود.

کد مطلب: ۴۰۹۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان، صبح امروز دوشنبه 20 مهرماه 94 جلسه ی شورای معاونین ناحیه4 اهواز با رویکرد بهداشت مدارس و با هدف ارتقا سطح بهداشتی دانش‌آموزان، در سالن شهید دریساوی برگزار شد.

دکتر فاضل خمیسی مدیر آموزش و پرورش ناحیه4 اهواز ضمن تاکید بر بهداشت فردی و تغذیه مناسب دانش آموزان اظهار کرد: والدین باید به تغذیه مناسب فرزند محصل خود رسیدگی و بهداشت فردی را به خوبی به آنان آموزش دهند چرا که آموزش ابتدا در خانواده شکل می گیرد و خانواده ای که به این مسائل مهم توجه نکند بدون شک مدارس ما نیز نخواهند توانست به خوبی مسائل تغذیه ای و بهداشتی را به دانش آموز بیاموزند.

وی همچنین به تعامل خوب این اداره با شبکه بهداشت اشاره کرد و گفت: ما باید ابتدا آسیب‌های بهداشتی را که همکارانمان در سطح مدارس شناسایی می کنند را بررسی و برای جلوگیری از نفوذ این آسیب‌ها به دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مناسب را اتخاذ کنیم.

مهرداد شریفی رئیس بهداشت کلانشهر اهواز نیز مدرسه را خانه دوم دانش آموزان خواند و گفت: این مساله نیازمند تعامل بیشتر بهداشت و آموزش و پرورش است، چرا که سلامت ابزار رسیدن به موفقیت هاست.

وی ضمن تاکید بر ارتباط مستقیم مسائل بهداشتی با میزان یادگیری در دانش آموزان اعلام نمود: 85 درصد کمبود ویتامین دی در زنان خوزستانی وجود دارد که می توان از طریق مدارس دخترانه و با جبران ویتامین دی این کمبود را اصلاح کرد.

رسیدگی به آب شرب و دریافت کارت بهداشت بوفه داران مدارس از دیگر مسائلی بود که رئیس بهداشت اهواز به آنان اشاراتی نمود و اظهار داشت: با توجه به اینکه انواع بیماری ها از طریق آب و غذا به انسان منتقل می شود، شستشوی مخازن آب و عرضه ی مواد خوراکی مجاز در بوفه ها باید به طور جدی رعایت شود و به ازای هر متر مکعب آب در مخازن، 43 گرم پور کلر الزامی است.

در پایان این جلسه، روسای آموزش و پرورش ناحیه4 و بهداشت اهواز ضمن رسیدگی به مواد مطرح شده، بر گزارش فوری موارد احتمالی بیماری ها در مدارس مانند اسهال و وبا را مورد تاکید قرار دادند و آموزش شستن دستها در مدارس ابتدایی را قطع کننده مسیر بیماری ها اعلام نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار