زندگی نامه «طاهره صفار‌زاده» منتشر می‌شود

خبرگزاری پانا: زندگی نامه طاهره صفارزاده؛ شاعره متعهد و انقلابی در مجموعه «شخصیت‌های ماندگار» مراحل آماده سازی در سوره مهر می‌گذارند.

کد مطلب: ۴۰۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، ذبیح الله حبیبی نژاد؛ نویسنده این اثر گفت: همانطور که از سوی دفتر ادبیات انقلاب اعلام شده، قرار است زندگی نامه 100 نفر از شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فعال انقلاب اسلامی تدوین شود که کار نگارش زندگی و شخصیت طاهره صفارزاده شاعره متعهد و انقلابی به من سپرده شد.

وی درباره این اثر توضیح داد: کتاب برگرفته از متونی بود که درباره صفارزاده وجود داشت و همچنین مطالب خودنگاشته ای از ایشان و فیش هایی که در دفتر ادبیات انقلاب درباره ایشان موجود بود که سعی کردم در این کتاب به مخاطب نوجوان یک بینش کلی درباره زندگی و شخصیت و آثار صفارزاده ارائه شود.

حبیبی نژاد یادآور شد: سعی کردم تمام جوانب زندگی ایشان را از نظر شعری و ترجمه قرآن و نهج البلاغه بررسی کرده و آن را در 160 صفحه دست نویس تحویل داده‌ام.

این نویسنده افزود: سالشماری از زندگی طاهره صفارزاده، مجموعه آثار این شاعر، نقدی کوتاه بر آثار او و مصاحبه‌هایی که با صفارزاده انجام شده و همچنین تفکرات ایشان به شعر نو و کلاسیک از جمله مطالبی هستند که در این کتاب به آنها اشاره رفته است.

این کتاب یکی از آثار مجموعه «شخصیت‌های ماندگار» دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری است که قرار است زندگی 100 شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کمتر شناخته شده که نقش فعالی در انقلاب اسلامی داشته‌اند است که با هدف آشنایی نوجوانان منتشر می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار