اولین مدرسه عملی آموزش مسائل زیست محیطی در قزوین افتتاح شد

خبرگزاری پانا : با راه‌اندازی این مدرسه محیط زیست افراد از سنین کودکی، نوجوانی و جوانی با نحوه زندگی انواع حیوانات و روش های حفاظت از آنان و نیز تأثیر حیوانات در چرخه زیست ‌محیطی، انس با طبیعت آشنا می شوند و زندگی در طبیعت را تجربه می کنند.

کد مطلب: ۴۰۲۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، به مناسبت بازگشایی مدارس در مراسمی با حضور مسعود نصرتی شهردار، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس، منوچهرحبیبی معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استانی و شهری اولین مدرسه عملی آموزش مسائل زیست محیطی در دهکده طبیعت باراجین قزوین افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

دهکده طبیعت نخستین اکو پارک گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی کشور است که فاز نخست آن در مساحتی حدود ۱۰ هکتار در مرکز بوستان باراجین در شمال شهر قزوین قرار گرفته است.

دهکده طبیعت دارای کاربرد گردشگری، تفریحی و آموزشی است و این مجموعه به عنوان یک پژوهشکده حیات وحش و محیط زیست راه اندازی شده است.

با راه‌اندازی این مدرسه محیط زیست افراد از سنین کودکی، نوجوانی و جوانی با نحوه زندگی انواع حیوانات و روش های حفاظت از آنان و نیز تأثیر حیوانات در چرخه زیست ‌محیطی، انس با طبیعت آشنا می شوند و زندگی در طبیعت را تجربه می کنند.

نادر رضا نوری مدیر مجموعه دهکده طبیعت در این مراسم گفت: اگر امروز شاهد گرم شدن هوا و بیشتر شدن ریزگردها هستیم به دلیل دور شدن از طبیعت و بر هم زدن چرخه طبیعت است اما این موضوع را جدی نگرفته ایم.

نوری بیان کرد: زندگی گذشته ما ارگانیک بود و مردم با طبعیت مانوس بودند و می دانستند با حیوانات اهلی و وحشی چگونه برخورد کنند اما امروز ناخواسته با از بین بردن برخی حیوانات و جانوران چرخه تعادل طبیعت را بر هم زده ایم و برای خود مشکل درست کرده ایم.

وی گفت: وقتی جغدها را در چرخه طبیعت حذف کرده ایم امروز شاهد از بین رفتن باغات بادام هستیم و وقتی مار که در باغ همدم کشاورزان ما بود را از بین بردیم باید جوندگان زیاد شوند و به مزارع آسیب برسانند.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این مدرسه که در کشور برای اولین بار تاسیس می شود مردم را در سنین کودکی با شگفتی های خلقت آشنا می کنیم.

نوری یادآورشد: کودکان دو ساله و دانش آموزان در همه مقاطع و نیز افراد عادی تا سن ۹۰ سال می توانند در این مدرسه آموزشی حضور یافته و با شگفتی های طبیعت و مسائل زیست محیطی اشنا شوند.

مدیر مجموعه دهکده طبیعت اظهارداشت: تلاش ما این است که همه کودکان را با حیوانات آشنا کنیم و ذهنیت فرزندانمان را نسبت به جایگاه و اهمیت همه حیوانات تغییر دهیم تا دیگر بجه ها از حیوانات نترسند بلکه بدانند هر جانوری چه نقشی در حیات ما دارد و در این صورت به صیانت از محیط زیست کمک کرده ایم.

وی گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده قادریم امسال ۵۰ هزار دانش آموز را با مسائل زیست محیطی آشنا کنیم و از آموزش و پرورش انتظار داریم با همکاری مناسب در این حرکت علمی همراه ما باشد.

نوری اظهارداشت: در حال حاضر ۷۰۰ حیوان اهلی در این دهکده نگهداری می شود و بزودی پارک شیرها نیز در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: بوستان باراجین یکی از پارک های ملی و بین المللی است که در خاورمیانه بی نظیر است و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم زمینه توسعه این مجموعه ارزشمند با سرعت بیشتری فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار