وزیر بهداشت در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت:

دوره پسا تحریم فرصتی مناسب برای تقویت کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی است

خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت بر ضرورت سرمایه گذاری مشترک شرکت های داخلی با تولیدکنندگان بین المللی تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۰۰۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سیدحسن هاشمی در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت با بیان این که نگاه و توجه دولت یازدهم به بخش سلامت نسبت به دولت های گذشته بیشتر است، گفت: برخی از سیاستمداران به سلامت مردم اهمیت بیشتری می دهند و برخی هم متاسفانه احداث جاده و ساختمان را از افتخارات خود می دانند.
به گفته وزیر بهداشت، دولت یازدهم توانسته به وعده‌های خود مبنی بر توجه به حوزه سلامت عمل کند و به نظر می‌رسد که رضایت مردم را کسب کرده است.
دکتر هاشمی همچنین، بر ضرورت استمرار حمایت های دولت و مجلس از بخش سلامت تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در قانون اساسی سلامت به عنوان حق همگانی برای همه دیده شده و ارائه خدمات سلامت را از وظایف دولت ها تعیین کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا همه افراد و سازمانهای موثر در بخش سلامت در جهت بهره مندی مردم از سلامت تلاش کنند.
دکتر هاشمی در ادامه، دوره پسا تحریم را فرصتی مناسب برای ارائه بهتر خدمات دارویی و پزشکی بیان کرد و گفت: در دوران تحریم ادعا بر این بود که دارو تحریم نشده است اما متاسفانه دارو و تجهیزات پزشکی در تحریم بود و این امر باعث شده بود تا نتوانیم برخی برندهای دارویی و تجهیزات پزشکی را خریداری کنیم.
وی افزود: دوره پسا تحریم فرصتی برای ارائه تقویت کیفیت داروها، تجهیزات پزشکی و ارتقاء کیفیت مواد غذایی در حوزه کشاورزی می تواند باشد.
دکتر هاشمی همچنین با اشاره به توانمندی ها و موقعیت ایران در دنیا و منطقه، گفت: ما از نیروی انسانی و جوانان خوبی بهره‌مند هستیم، اما نتوانسته‌ایم برای آنها فرصت‌های لازم را ایجاد کنیم و همین امر موجب مهاجرت برخی از آنها به خارج از کشور شده است.
وی با بیان این که جایگاه ایران در حوزه علم و فناوری در منطقه بی بدیل است، افزود: لازم است نسبت به گذشته جهش علمی زیادی داشته باشیم.
دکتر هاشمی همچنین، با اشاره به سابقه فرهنگی طولانی ایرانیان، گفت: مردم ایران جز صلح طلب‌ترین و مظلوم‌ترین ملت‌ها بوده‌ و خوشبختانه در سایه انقلاب فرصت‌های زیادی برای پیشرفت در حوزه علم و فناری فراهم شد.
وی سرمایه گذاری در ایران را نه تنها برای مردم کشور بلکه برای کل کشورهای منطقه مفید دانست و گفت: عقل حکم می‌کند که از فرصت پساتحریم استفاده کنیم و امکان سرمایه گذاری مشترک را ایجاد کنیم تا شرکت‌های داخل در تعامل با کشورهای دیگر در مسیری تلاش کنند که اقتصاد درون ‌زا و مقاومتی فعال داشته باشند.
وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد در کمتر از دو ماه آینده وزارت بهداشت همه فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی را در داخل و خارج از کشور به تصویر بکشد و سیاست‌ها را اعلام کند و با سرعت بیشتری در جهت ارتقای فناوری در حوزه سلامت و ارتقای خدمات گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار