در آستانه هفته دفاع مقدس:

نشست خبری فرمانده سپاه پاسداران شهرستان قدس

خبرگزاری پانا: نشست خبری فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان قدس با هدف تببین برنامه های هفته دفاع مقدس شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۴۰۰۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرمانده سپاه شهرستان قدس، در نشست خبری با اصحاب رسانه غرب استان تهران در آستانه هفته دفاع مقدس، با تجلیل از جایگاه ونقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در پیشبرد مدیریت وسازندگی کشور و با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و یاد وخاطره شهدا و صبر خانواده های شهدا و بردباری ایثارگران 8سال نبرد حق علیه باطل، عزت و استقلال امروز کشور را برکت خون شهدا و تلاش و ایثار رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: اینکه امروز ما در مواجهه با قدرت های بزرگ جهانی و استکبار با عزت نفس و اقتدار صحبت میکنیم، مدیون خون شهدا و تلاش و استقامت مردم و از یاد نبردن آرمانهای شهداست.

الهیاری اظهار کرد: دشمنان و ستیزه جویان و استعمار گران مستبد کشور ما در طول تاریخ پر فراز و فرود خویش و خصوصا طی 150سال قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، همواره و حداقل هر ده سال یکبار ، تحت سایه شوم جنگ ها و حتی بارها در یغمای تهدید ها ، هربار بخشی از خاک گهر بار ایران زمین را از آن جدا کردند و حتی تهدیدهای آنان هم گاهی برای تجزیه ایران کارساز بود واگر نگاهی به نقشه جغرافیای تاریخی ایران بکنیم، این مساله کاملا قابل مشاهده و استناد است.

وی در ادامه افزود: اگر تمام این جنگ ها را در کنار هشت سال جنگ تحمیلی بر ایران و دوران دفاع مقدس که از سال 59 آغاز یافت، به ترازوی مقایسه بسنجیم، وزن و وسعت دفاع مقدس به این جنگ ها سنگینی میکند و با وجود این معمای تاریخی که ده ها کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم به رژیم بعث کمک میکردند، سرافرازان جمهوری اسلامی با هدیه کردن جان و ایثار با ارزش ترین ها، وجبی از خاک میهن را به دست دشمن ندادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قدس در رابطه با اهداف و برنامه های هفته دفاع مقدس شهرستان قدس عنوان کرد: بازخوانی تاریخ، تکریم شهیدان والا مقام و ایثارگران و خانواده های معزز ایشان، تبیین قدرت دفاعی کشور در گذشته، حال و چگونگی آن در آینده و همچنین تشریح روحیه مدیریت جهادی در نحوه اداره جنگ تا کسب پیروزی، تبیین وحدت کلمه تمامی قومیت ها واقشار کشوری و تبیین جایگاه تبعیت از ولایت که جنگ را به سوی پیروزی هدایت کرد، از اهداف برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس میباشد، که البته در تمام برنامه ها توجه به انتقال منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در موضوعات مختلف از جمله، اقتصاد مقاومتی در صدر برنامه ریزی هاست.

فیاض الهیاری در ادامه تشریح کرد: ما امسال در سطح شهرستان قدس بیش از 80نوع برنامه مختلف در سطح حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج برنامه ریزی کرده ایم که البته در برخی از برنامه ها سایر نهاد ها هم در بحث اجرایی برنامه های بزرگ شهرستانی همکاری خواهند کرد.

فرمانده سپاه شهرستان قدس افزود: از شاخص ترین برنامه های ما، برگزاری مراسمات تجلیل از خانواده های شهدا،مسابقات ورزشی گوناگون با رویکرد یادآوری خانواده شهدای ورزشی، رژه ی 31 شهریور دبا حضور کلیه نیروهای نظامی و انتظامی، غبار روبی مزار شهدا، پیاده روی خانوادگی ، همایش یاد یاران با حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بسیج، رزمایش تاکتیکی دو گردان از گردانهای بیت المقدس و ... هستند.

وی گفت :امسال در سطح استان تهران، دو نمایشگاه گسترده برگزار خواهد شد که یکی از آنها در محل آستان امامزادگان حضرتین شهرستان قدس واقع است و مدت سی روز است که امور اجرا و ساخت این یادواره که به صورت زنده و رزمایشی با انفجارات و تیر اندازی و شبیه سازی شریط جنگی اجرا میشود، آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد،بحث فرهنگی یادواره امسال نیز با موضوع دجالواره و شبکه های اجتماعی خواهد بودو با این پیام که دشمن امروزی باید در بام خانه ها شناخته شود.

/ خبرنگار : سعید برازنده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار