امیرمهدی ژوله در گفت و گو با پانا:

از «شوخی کردم» به استندآپ کمدی رسیدم

خبرگزاری پانا: امیرمهدی ژوله کمدین برنامه «خندوانه» گفت: برای اجرای استندآپ کمدی «خندوانه» از شوخی ها و پلاتوهای «شوخی کردم» الگو برداشتم.

کد مطلب: ۳۹۷۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
امیرمهدی ژوله نویسنده نام آشنای طنز درباره چگونگی پیوستنش به لیگ خنداننده برتر «خندوانه» به خبرنگار پانا گفت: یکی از دوستان مشترک من و رامبدجوان به من گفت که خندوانه قرار است برنامه ای را به بیماران ام.اس اختصاص دهد و به رامبد هم گفته بود که امیرمهدی ژوله خود درگیر این بیماری است. درباره آن تحقیق می کند و طنز می نویسد و حضورش در خندوانه می تواند برای این بیماران روحیه بخش باشد. این دوست مشترک با من تماس گرفت و پرسید آیا حاضری به خندوانه بروی و درباره بیماری ات صحبت کنی و من پیشنهاد دادم که می توانم درباره این بیماری اجرای استندآپ کمدی داشته باشم. بعد از آن رامبد پیشنهاد داد تا در لیگی که قرار است راه بیاندازد، هم شرکت کنم.
وی در پاسخ به این که چرا نویسندگان در این مسابقه اجراهای بهتری در این مسابقه تاکنون داشته اند، ادامه داد: در استندآپ کمدی غربی سبک های مختلفی را می توان پیدا کرد که اکثرا مبتنی بر فکر و ایده هستند و یک نفر آن را با دیالوگ درباره دغدغه ای مطرح می کند و دیگری ممکن است برای مطرح کردن آن به سراغ اجرا برود اما آنچه به عنوان استندآپ کمدی شناخته می شود، از دغدغه و حرف و ایده می آید و دارای تم است. حال ممکن است بازیگر خود کمدین مولفی باشد یا یک نویسنده اما اساسا اگر دغدغه و ایده و طرح نداشته باشد، دیگر استندآپ کمدی نام ندارد.
این نویسنده همچنین افزود: من از زمانی که رامبد پیشنهاد اجرا در این برنامه را به من داد، به ایده های مختلفی فکر کردم اما در «شوخی کردم» تجربه نوشتن پلاتوهایی را داشتم که مهران مدیری آن ها را اجرا می کرد. این پلاتوها درباره موضوعات مختلف از جمله دروغ، ازدواج، مد و زیبایی و... بود. این یک نمونه استندآپ کمدی بود و سعی کردم از آن نمونه گرته برداری کنم. از فرهنگ عمومی به ویؤه شوخی ها و جوک های روزمره مان استفاده کردم. آن چیزی که می توان دغدغه جمعی باشد را محور قرار دادم و اجرا را طراحی کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار