اولین بازیگر سینمای هند به «سلام بمبئی» پیوست

خبرگزاری پانا: «دیا میرزا» به عنوان اولین بازیگر سینمای هند،با امضاء قرارداد به فیلم سینمایی «سلام بمبئی» پیوست ؛ در پرونده این بازیگر ٣٤ ساله هندی، ٤٠ فیلم به چشم می خورد.

کد مطلب: ۳۹۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ «دیا میرزا» در سال ٢٠٠٠ ،عنوان دختر شایسته آسیا و اقیانوسیه را از آن خود کرد و در مدت فعالیتش در سینمای بالیوود، 11 بار نامزد دریافت جایزه های مختلف شد و توانست 9 جایزه را از آن خود کند.
آخرین موفقیت «میرزا» بازی در فیلم«paanchadhyay»بود؛ این فیلم در بسیاری از فستیوال های معتبر جهان پذیرفته شد و در جشنواره جیپورهند ، جایزه بهترین بازیگر زن به این بازیگراعطا شد.
میرزا در فیلم های «نمی توانم تو را فراموش كنم » با سلمان خان ،«پارینیتا » با آمیتاب باچان،«باجگیری » با پریانكا چوپرا و أجی دیوگن «بهت نگفتم» با آیشواریا رای و آمیتاب باچان همبازی بوده است .
او قرار است نقش مقابل محمد رضا گلزار را در« سلام بمبئی » بازی كند.
از دیگر بازیگران هندی که برای ایفای نقش در پروژه مشترک سینمای ایران و هند با آنها مذاکره شده است ،میتوان به«اوم پوری»،«گلشن گروور» و «جاوید جفری» اشاره کرد.
« اوم پوری » بازیگر بین المللی هند است که در بیش از دویست فیلم در بالیوود و ده ها فیلم در هالیوود نقش آفرینی کرده است .
همچنین کمپانی «موشن پیکچر» در حال رایزنی با آمیتاب باچان است تا با این بازیگرپرآوازه سینمای هند به توافق برسد ، چنانچه این توافق صورت نگیرد حضور « اوم پوری » در نقش پدر،قطعی است .
طبق برنامه ریزی انجام شده عوامل ایرانی «سلام بمبئی » مهر ماه عازم هند می شوند و فیلمبرداری نیز از «اول نوامبر» برابر با «دهم آبان» در بالیوود كلید می خورد .
گفتنی است مدتی پیش ، «پهلاج نیهالانی »مدیرکمپانی «موشن پیکچر» برای قرارداد همکاری بین سینمای ایران و هند به تهران سفر کرد و با جواد نوروزبیگی تهیه کننده « سلام بمبئی » به توافقات نهایی رسیدند . همچنین «عبدالله اسکندری» ، «مجید میرفخرایی »، «ایرج شهزادی »، «علیرضا علویان »، «حسن پویا »به عنوان بهترین عوامل ایرانی به این فیلم پیوستند.
برخی از عوامل فیلم : نویسنده و کارگردان : قربان محمدپور ، تهیه کننده : جوادنوروزبیگی ،تهیه کننده هند : پهلاج نیهالانی، آهنگساز :دلشاد شیخ، خواننده :سونو نیگام،طراح چهره پردازی : عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس : مجیدمیرفخرایی ،صدابردار:ایرج شهزادی،صداگذار:علیرضا علویان،مدیرفیلمبرداری: حسن پویا،دستیار كارگردان: رضا شکرالله ،مدیرتولید در ایران : حسین بشگرد،مدیرتولید در هند : فرزاد پاک،پخش در سینماهای هند : موشن پیکچر، پخش در کشورهای اسکاندیناوی : نصرالله قریشی، مشاور رسانه ای و مدیرکمپین تبلیغاتی :محسن سرافراز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار