در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

دفع غیراصولی پسماندهای بیمارستانی توسط شهرداری

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دفع پسماندهای بیمارستانی به صورت اصولی انجام نمی شود، گفت: دفع زباله ها توسط شهرداری ها به صورت استاندارد و اصولی انجام نمی شود و در برخی از شهرها این زباله های عفونی در طبیعت رها می شوند.

کد مطلب: ۳۹۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با انتقاد از دفع غیراصولی پسماندهای بیمارستانی، اظهارداشت: مراکز درمانی برای دفع اصولی پسماندهای بیمارستانی با شهرداری ها قرارداد می بندند و شهرداری ها باید به جمع آوری زباله ها اقدام کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت دفع اصولی پسماندهای پزشکی گفت: طبق ضوابط موجود، پسماندهای پزشکی باید بعد از جمع ‌آوری بی خطرسازی شود و پس از آن در مرکز دفن مجاز تخلیه و دفع شود.
وی با تاکید بر اینکه عاملان تخلیه و دپوی پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در محیط زیست باید شناسایی و با آنها برخورد قضایی صورت گیرد، گفت: بیش از ۸۰ درصد بیمارستان ها دستگاه های زباله سوز دارند و اگر مراکزی فاقد این دستگاه ها باشند باید زباله های خود را به روش اصولی و مجاز دفع کنند که امیدواریم شهرداری ها به وظیفه خود عمل کنند.
به گفته فتاحی،تفکیک نادرست پسماندهای عفونی از پسماندهای عادی و دفع غیراصولی آنها موجب بروز مشکلات زیست محیطی و بهداشتی می شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اکثر زباله های عفونی غیرقابل بازیافت هستند و تجزیه آن ها سالیان زیادی به طول می انجامد که این روند موجب تخریب منابع آب و خاک می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار