پروژه های میراث فرهنگی فارس از حالت رکود خارج شد

خبرگزاری پانا: معاون امور مجلس ، حقوقی و استانهای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : فارس به حق پایتخت فرهنگی کشور است چرا که شخصیت های بزرگ تاریخی که شناسامه تمدن بزرگ ایران به شمار می روند در این استان هستند .

کد مطلب: ۳۹۲۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسدالله درویش امیری در بازدید از پروژه های عمرانی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری فارس با بیان اینکه انتظار دارم همه پروژه های در دست احداث با معماری فرهنگی و اصیل بومی ساخته شود اظهار داشت: خوشبختانه امسال با پی گیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس تمامی پروژهای این اداره کل از حالت رکود خارج شدند و امیدواریم با استفاده از توان تخصصی کارشناسان ساخت این پروژه ها هرچه سریعتر به پایان برسد .

درویش امیری افزود : با توجه به اهمیت پروژه های عمرانی میراث فرهنگی فارس که همگی درکنار آثار تاریخی و جهانی این استان قرار دارند جا دارد که مدیریت ارشداستان استاندار فارس از این پروژه ها هرچه سریعتر دیدن نمایند.
وی افزود: در 2مرحله از جناب آقای افشانی استدار فارس تقاضا کردم که روزی را به بازدید از پروژه های عمرانی اداره کل میراث فرهنگی فارس اختصاص دهند که با موافقیت ایشان همراه شده است .

معاون امور مجلس ، حقو.قی و استانهای سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین اذعان داشت : با توجه به اینکه استاندار فارس خود معمار و یک صاحب نظر در حوزه عمرانی و اجرایی هستند می طلبد از نقطه نظرات ایشان درجهت ارتقاء سطح کیفی پروژه ها نهایت بهره را برد.

وی خواستار حمایت های استانداری فارس در این عرصه نیز شد و با مثبت ارزیابی کردن فعالیت ها و روند ساخت پروژه ای عمرانی این استان افزود : مرکز فرهنگی سعدی شناسی باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای فارس همچنین موزه پاسارگاد از جمله پروژه های عمرانی مهم در استان فارس به شمار می روند که در حال حاضر این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی متناسب همراه شده است .

درویش امیری در بخش دیگری از سخنانش به ساختمان مرکزی اداره کل میراث فرهنگی فارس استان کرد و ابراز داشت : متاسفانه این ساختمان در شأن و جایگاه میراث فرهنگی و کارشناسان و کارکناش نیست و اگر می گویم شیراز پایتخت فرهنگی کشور است باید ساختمان اداره کل آن نیز درجایگاه مناسب در شان این نام باشد .

وی افزود : امید است با برنامه ریزی مناسب کوتاه و میان مدت بتوانیم مشکلات این اداره کل راحل نماییم و دراز مدت نیز یک ساختمان با موارید متناسب با اماکن تاریخی و فرهنگی فارس به این اداره کل درنظر بگیریم .
درویش امیری درادامه از قول مساعد استاندار فارس در خصوص رفع مشکلات موجود در این اداره کل خبر داد وتأکید کرد: استاندار فارس با وجود اینکه فردی با تجربه فرهنگی است و از نظر تفکر سیاسی همراه و مدافع سیاست های کلان دولت است و همواره ماایشان را یک چهره کاملاً فرهنگی می شناسیم انتظار داریم که روند ساخت پروژه های فرهنگی و عمرانی در در دوره خدمت ایشان سرعت بگیرد و تکمیل شود.

گفتنی است روز گذشته اسدالله درویش امیری معاون امور استانها ، حقوقی و مجلس سازمان میرای فرهنگی کشوربه همراه محسن دلبری مدیرکل امور استانها ، شکوهی مدیرکل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین حسین زارع صفت مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از پروژه های عمرانی و درحال ساخت اداره کل میراث فرهنگی فارس همچنین جاذبه های تاریخی و فرهنگی این استان دیدن کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار