پیشتازی شیراز در انجام عمل جراحی تومور مغزی در بیماران هوشیار

خبرگزاری پانا: دانشگاه علوم پزشكی شیراز یكی از دانشگاه‌های پیشرو در انجام اعمال جراحی تومور مغزی در بیماران هوشیار محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۳۸۹۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اعمال جراحی مغز در بیماران هوشیار، كه تحت عنوان (awake craniotomy) شناخته می‌شود، از آذرماه سال 92 در بیمارستان شهید چمران شیراز آغاز شد.
در این روش درمانی، بیماران دچار تومورهای مغزی، حین جراحی با استفاده از تکنیک‌های علمی خاصی هوشیار می‌شوند و حرکات مورد نیاز جراحی را در حین جراحی مغز انجام می‌دهند.
در این شیوه با استفاده از روش‌های تصویربرداری پیشرفته (ام آر آی) شامل F.MRI و DTI ، احتمال آسیب به قسمت‌های حیاتی مغز حین جراحی به حداقل رسیده است.
مزایای این روش به امكان برداشتن میزان بیشتری از تومور،‌ كمتر شدن امكان فلجی در بیمار و افزایش جرات جراح در انجام عمل جراحی، اشاره كرد.
جراحی تومور مغزی در بیماران هوشیار با سرپرستی دكتر موسی‌ تقی‌پور، استاد گروه جراحی مغز و اعصاب، دكتر آرش فربود استادیار گروه بیهوشی، دكتر سینا صالحی استادیار مركز تحقیقات علوم اعضاب و دكتر آرش صفاریان استادیار گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكی شیراز انجام شده و می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار