معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

شبکه اجتماعی دانش آموزی˝شاد˝ به زودی رونمایی می شود

خبرگزاری پانا:معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تفاهم نامه ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم به زودی از شبکه اجتماعی دانش آموزی˝شاد˝ رونمایی می شود.

کد مطلب: ۳۸۶۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا کفاش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: مرحله مطالعاتی شبکه اجتماعی دانش آموزی یا همان "شاد" طی توافق نامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم گنجانده شد و مکان آن را نیز در سازمان دانش آموزی تعریف کردیم. امیدواریم در سال جاری بتوانیم با کمک جوانان و به خصوص خبرگزاری پانا و کمک دانش آموزان نخبه این شبکه اجتماعی را راه اندازی کنیم.


وی اضافه کرد: با توجه به فرمت هایی که تعریف شده است و شناسایی دانش آموزان نخبه، قرار است در گام اول در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند آماده سازی شده و پس از آن دستور کار اولمان در سازمان دانش آموزی خواهد بود تا تعهدات خود را قبل از شروع سال تحصیلی انجام دهیم.


در حوزه پرورشی اصلی ترین وظیفه ما افزایش مشارکت دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاست توسعه مشارکت ها جز 5 سیاست اصلی وزارت آموزش و پرورش است و در سند تحول بنیادین و نقشه راه نیز با جدیت به این موضوع در حوزه های مختلف تاکید شده است. در حوزه پرورشی اصلی ترین وظیفه ما افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی است که مصادیق زیادی برای آن وجود دارد مانند شوراهای دانش آموزی و باید انتخابات و قانونگذاری برای آنها را با جدیت دنبال کنیم و دانش آموز را کوچک نپنداریم دانش آموزان بزرگ هستند و می توان از فکر و اندیشه آنها در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مراحل بعدی شورای دانش آموزی مانند مجامع استانی ، مجلس دانش آموزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. باید آنها را جدی بگیریم و از تعارف خارج کنیم دانش آموزان را باید جدی گرفت و به آنها نقش سپرد تا فرصت داشته باشند به بحث و گفت و گو بپردازند و نظرات خود را اعلام کنند و در مورد مسائل تربیتی مدرسه اعلام نظر کند که این مشارکت فکری دانش آموزان است.


وی خاطرنشان کرد: در برنامه های تابستانی گردش کار را به خود آنها بسپاریم، اجرای کارها را به خود آنها بسپاریم و اعلام کرده ایم اگر توسعه تشکل های دانش آموزی مربی را از مجری به راهبر کارها و فعالیت های فرهنگی تبدیل کنیم اهداف ما محقق خواهد شد و مربی کار را بین دانش آموزان تقسیم کند و با آموزش فقط به فعالیت ها نظارت کند و در بسیاری از موارد آنها بهتر از بزرگترها کارها را انجام می دهند بنابراین رکن مشارکت در امور تربیتی از شورای مدرسه تا مجلس دانش آموزی و در کارهای مرتبط با خودشان از ارکان تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.



معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: باید آموزش را اساس قرار دهیم در حوزه فناوری و فضای مجازی باید آموزش کاربردی را برای نیروهای خود داشته باشیم برای مربیان ، مشاوران تا آنجائی که به حوزه پرورشی مربوط می شود داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار