رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد؛

اولویت هلال احمر در جذب نیرو/ الزام حضور 2 نیروی رسمی در هر پایگاه

خبرگزاری پانا: رئیس جمعیت هلال‌احمر، از اولویت جذب نیروهای ماهر حتی بدون مدارک تحصیلی عالیه در جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: با توجه به ماموریت‌های هلال‌احمر، به دنبال جذب افراد دارای مهارت هستیم.

کد مطلب: ۳۸۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جلسه هم‌اندیشی رئیس و معاونین جمعیت هلال‌احمر با ارائه گزارش مدیرعامل و معاونین هلال‌احمر استان لرستان در ۳۰ محور تعیین شده از سوی ستاد جمعیت هلال‌احمر برگزار و بر این مهم تاکید شد تا همه کسری‌های امداد و نجات هلال‌احمر لرستان بدون تاخیر تامین شده و برای ساخت انبارهای امدادی مورد نیاز استان، مجوز استفاده از بودجه‌های اضطراری اخذ و از این محل استفاده شود.

سید امیرمحسن ضیائی در این جلسه که مقرر شده است سالی دو بار به منظور ارائه گزارش عملکرد و ارزیابی نقاط قوت و ضعف استان‌ها در ستاد جمعیت هلال احمر برگزار شود، با بررسی گزارش عملکرد استان لرستان، تاکید کرد: از این پس همه استان‌ها باید با توجه به شرایط موجود و مطلوب خود، بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده تا ارزیابی کنیم در چه سطحی از آمادگی قرار داریم.

وی با تشکر از استاندار لرستان، حضور وی در این جلسه را حاکی از توجه به مسائل مربوط به هلال‌احمر دانست و عنوان کرد: استان لرستان در زمان جنگ صدمات بسیاری متحمل شده و با وجود منابع و ظرفیت‌های بسیار، از توجهات لازم برخوردار نبوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اظهار امیدواری نسبت به اینکه استان لرستان به سرعت بتواند به توسعه مورد نیاز دست یابد، تاکید کرد: وظیفه همه ستادهای کشوری این است تا به یاری استان لرستان برای جبران ضعف‌های خود بشتابند و هلال‌احمر نیز به همین منظور در نخستین جلسه خود با استان‌ها، لرستان را در اولویت قرار داده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه تمرکز هلال‌احمر بر حوزه امداد و نجات و هدف اصلی آماده بودن در همه مواقع است، تصریح کرد: بر این اساس تاکید کرده‌ایم تا انبارهای هلال‌احمر در همه استان‌ها با توجه به ظرفیت مورد نیاز تجهیز شده و لذا به رئیس سازمان امداد و نجات نیز تاکید می‌کنم تا همه کسری‌های امداد و نجات هلال‌احمر لرستان را بدون معطل ماندن برای انجام مکاتبات لازم، برطرف کند.

وی افزود: به علاوه در ساخت انبارهای امدادی مورد نیاز استان لرستان، باید از بودجه‌های اضطراری که به‌طور قطع برای همین مواقع نیز تدبیر شده است، بهره برد و با کسب مجوز آن از شورای عالی، این مهم را بدون انتظار کشیدن برای تخصیص بودجه؛ هرچه سریع‌تر اجرایی کرد.

ضیائی همچنین با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های دارای۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در هلال‌احمر استان لرستان، تصریح کرد: تکمیل این پروژه‌ها باید در اولویت برنامه کاری استان‌ها قرار گیرد و چنانچه از محل تکمیل این پروژه‌ها اعتباری باقی ماند؛ می‌توان آن را در سایر پروژه‌ها به ترتیب میزان پیشرفت فیزیکی هزینه کرد.

وی با تاکید بر اینکه میثاق ستاد جمعیت با استان‌ها، عمل بر اساس برنامه است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ملاک ما در ارزیابی عملکرد استان‌ها نیز به‌طور قطع بر مبنای برنامه خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف املاک و مستغلات جمعیت هلال‌احمر در استان‌ها، گفت: دست‌کم ۸۵۰ فایل باز از املاک و مستغلات میان جمعیت و سایر استان‌ها، وجود دارد که بلوکه مانده و ضرر این بلاتکلیفی را در نهایت مردم متحمل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه اموال وقفی باید فقط در جهت نیات واقف مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بر این اساس شناسایی موقوفات و موهبات و استفاده از آنها همسو با اهداف خیرین از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در این زمینه استان‌ها باید بر توان شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر تکیه کرده و به این شرکت به چشم مجموعه‌ای عملیاتی و کارشناسی به‌منظور بهره‌وری بیشتر از امکانات نگاه کنند.

ضیائی با انتقاد از اینکه فقط ۱۰ درصد نیروهای انسانی هلال‌احمر لرستان در پایگاه‌ها و سطوح عملیاتی این جمعیت فعال هستند، خاطرنشان کرد: باید با به‌کارگیری روش‌های تشویقی تمایل به خدمت در پایگاه‌های امداد و نجات را افزایش داد و به این منظور ۹۰ درصد از جذب نیروها در پایگاه‌های امدادی انجام خواهد شد و دیگر در شعب و ستاد جمعیت هیچ جذب نیرویی نخواهیم داشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در درصدد بهبود شرایط به‌کارگیری نیروهای انسانی در جمعیت هستیم، افزود: هدف اصلی، تقویت بخش‌های نیازمند به نیروهای عملیاتی است و لذا مقرر کرده‌ایم، به‌شرط انتقال نیروهای انسانی و به‌خصوص ماندگاری آنها در پایگاه‌ها، تا ۴۵ درصد حقوق و مزایای آنها را افزایش دهیم.

حضور ۲ نیروی رسمی در هر پایگاه الزامی می‌شود

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، با توجه به ماموریت‌های هلال احمر، به هیچ وجه به دنبال جذب افراد دارای مدارک دکترا و مهندسی نبوده، بلکه اصل بر جذب نیروهای دارای مهارت با توجه به ماموریت‌های هلال‌احمر است و اگر در این زمینه فردی دارای مهارت کافی باشد، نیازی به داشتن مدرک منطبق نخواهد بود.

وی گفت: به علاوه امسال در مجوزهای جذب نیرو بر این مهم تاکید خواهیم داشت که دست‌کم دو نفر نیروی رسمی در هر پایگاه امداد و نجات جمعیت به کار گرفته شوند و به این ترتیب در ۱۸ پایگاه استان لرستان باید ۳۶ نیرو به کار گرفته شود.

ضیائی همچنین از برنامه هلال‌احمر برای تهیه جی. پی. اس مناطق ریسک در کشور و ارسال آن به استان‌ها، خبر داد و گفت: از این طریق می‌توان به پهنه‌بندی ریسک در کشور و در اصل به یک نقشه دینامیک و به‌روز دست یافت و لذا ضروری است تا آموزش‌های خود را نیز بر مبنای همین نقشه و متناسب با نیاز منطقه برنامه‌ریزی کنیم.

وی آموزش همگانی نیز به عنوان ماموریت و تمرکز اصلی هلال‌احمر به‌زودی در جامعه پررنگ‌تر اجرایی خواهد شد و در حوزه مطالبه‌گری نیز به دنبال هماهنگی با سایر دستگاه‌هایی که در حوزه مربوط به هلال‌احمر فعالیت دارند، هستیم.

ضیائی با تاکید بر اینکه باید عملکردها را با توجه به شاخص‌های موجود ارزیابی کرد؛ افزود: فقط در این صورت می‌توان ارزیابی و مقایسه استانی عادلانه‌ای نسبت به عملکردها داشت و برای تحقق این مهم ضروری است تا استاندارد ثابتی را تعیین و بر مبنای آنها ارزیابی کنیم که در چه سطحی از استانداردها با توجه به امکانات و تجهیزات خود قرار داریم و چه دستاوردهایی به دست آورده و چقدر با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به استان‌هایی که تا کنون کمتر مورد توجه بوده‌اند، گفت: در حقیقت در تمامی دستگاه‌های اجرایی، جایگاه سازمانی برخی استان‌ها مورد غفلت قرار گرفته و برای رفع این مشکل هلال‌احمر تمایل دارد تا مدیران عامل این جمعیت به‌منظور شناسایی و ارزیابی بهتر خدمات مورد نیاز مردم، در شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها حاضر شوند؛ البته هلال‌احمر در این زمینه به‌دنبال کسب مجوزهای قانونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار