کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان تصویب شد

خبرگزاری پانا: کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان تصویب شد.

کد مطلب: ۳۸۶۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، نمایندگان مجلس کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را با 171 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

هادی قوامی نماینده اسفراین به عنوان اولین مخالف کلیات این طرح گفت: اشتغالزایی راه‌های فراوانی دارد و نباید آن را از طریق استفاده نکردن از بازنشستگان فراهم کرد. استفاده از بازنشسته‌ها به معنای استفاده از تجارب و سرمایه‌های اجتماعی کشور است.

وی تاکید کرد که نخواستن بازنشسته‌ها به معنای طلب کردن سرمایه‌های کشور است و باید از آنها در کنار نیروهای جوان استفاده شود.

سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر به عنوان اولین موافق کلیات این طرح گفت: در شرایطی که جوانان تحصیلکرده بسیاری در کشور بیکار هستند استفاده از بازنشسته‌ها و بهره نگرفتن از جوانان دلیلی ندارد و این به معنای عدم استفاده از نوآوری است.

وی تاکید کرد: استفاده از یک بازنشسته درهر دستگاه به معنای عدم بهره‌گیری از 3 هزار و 600 نیروی جوان است. جوانان به ما می‌گویند که چرا تنها در زمان جنگ و دفاع از میهن از آنها نام برده می‌شود و اولویتی برای بهره‌گیری از آنها در اشتغال وجود ندارد.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه به عنوان دومین مخالف این کلیات گفت: این طرح خلاف برنامه پنجم ومغایر با اصول 3- 110 و 128 قانون اساسی است.

وی افزود: اگر بازنشستگان را خانه‌نشین کنیم دیگر نمی‌توان از تجارب آنها استفاده کرد که این به کشور آسیب می‌رساند.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به عنوان دومین موافق کلیات این طرح گفت: آیا جوانان نمی‌توانند کارهای بازنشستگان را انجام دهند در حال حاضر 36 هزار معلم بازنشسته در آموزش و پرورش به کار گرفته شده است و در مقابل از نیروهای جوان استفاده نمی شود. طبیعتا معلمی که 30 سال کار کرده دیگر حوصله توجهات لازم را به دانش‌آموزان کلاس اولی را ندارد.

پورابراهیمی نماینده کرمان به عنوان سومین و آخرین مخالف کلیت گفت: طرح مورد بررسی در کمیسیون با اهداف طراحان مغایرت دارد .

به گفته وی این طرح همان برنامه پنجم با یکسری اصلاحات است و بر آن تعیین تکلیفی صورت نگرفته است.

حمید رسایی نماینده تهران به عنوان سومین و آخرین موافق کلیات گفت که به کارگیری بازنشستگان خلاف قانون اساسی است. خلافی که در این دولت تبدیل به یک اصل شده و از بازنشستگان دولت کارگزاران استفاده شده است.

وی با بیان این که بازنشستگان ریسک‌پذیر نیستند گفت: در حال حاضر مدیری در کابینه وجود دارد که به اذعان اعضای دولت توان اداره وزارتخانه را ندارد که این خود موید آن است که باید از جوانان استفاده شود موضوعی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید فراوان دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار