در مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت۴ عنوان شد؛

سریال پایتخت در میان مجموعه های تلویزیونی یک اتفاق بزرگ به شمار می رود

خبرگزاری پانا: مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی پایتخت 4 همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.

کد مطلب: ۳۸۵۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ مراسم تجلیل از عوامل مجموعه تلویزیونی پایتخت ۴ عصر روز یکشنبه 25/مرداد/94 با حضور محمد احسانی مدیر شبکه یک، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر میرلوحی، سیروس مقدم کارگردان مجموعه پایتخت، الهام غفوری تهیه کننده، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، هومن حاجی عبدالهی، محمدرضا علیمردانی و جمع دیگری از عوامل این سریال در یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.
توجه به ارزشهای دینی و نزدیک شدن به متن زندگی مردم، از عوامل موفقیت پایتخت 4 بود
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، کارشناس مسائل فرهنگی، در ابتدای این مراسم طی سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت 4 در مقتل شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: باید بدانیم که رویکرد اصلی شهید بهشتی توجه به هنرمندان بود. بر همین اساس ما هم به نوبه خود به هنرمندان سازنده پایتخت خداقوت می گوییم زیرا آنها از فضای دو قطبی حاکم در بین هنرمندان فاصله گرفته و به افراط و تفریط در مسائل نپرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین زائری با اشاره به مجموعه‌های تلویزیونی که از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود، گفت: سریال پایتخت در میان مجموعه‌های تلویزیونی یک اتفاق بزرگ به شمار می رود به این دلیل که توانست به متن زندگی مردم نزدیک شود. به طوری که ما در این سریال، مردم را می‌بینیم.
وی افزود: عوامل مختلفی باعث موفقیت سریال پایتخت است که از جمله می‌توان توجه به ارزش‌های دینی و نزدیک بودن این سریال به عموم مردم جامعه اشاره کرد.
ایشان با اشاره به آگهی‌های بازرگانی تلویزیون اظهار کرد: بسیاری از آگهی‌های بازرگانی و حتی سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شوند به نوعی فاجعه منجر می‌شوند، چراکه منشاء بسیاری از طلاق ها و بدحجابی ها هستند.
وی یادآور شد: صدا و سیما فقط مربوط به تهران نیست و در ساخت سریال‌ها و برنامه‌ها باید به نیازهای مردم سایر استانها نیز توجه شود و با پول بیت المال تنها برای یک قشر خاص برنامه نسازیم. بلکه لازم است سازندگان برنامه های تلویزیونی سریال‌ها باید به گستردگی سلیقه‌های مردم توجه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین زائری درخصوص سریال پایتخت و تاثیر آن در جامعه اظهار داشت: این سریال نه تنها مخاطب را آزار نمی‌دهد بلکه استقبال مردم از آن نشان داد که آرامش دهنده هم بوده است و این استقبال عمومی از سریال‌ها به نوعی یک شاخص تعیین کننده میزان مقبولیت و موفقیت برنامه‌ها به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین زائری از ترویج مبانی دینی در سریال پایتخت یاد کرد و ادامه داد: پایتخت چیز غیرعادی نداشت و تمام اتفاقاتش طبیعی بود، مسائلی چون نماز جماعت صبح، مدارای زوجین، مبارزه با فساد در آن مطرح شده بود اما مهمتر از همه اینها پایین آوردن توقع مخاطب از مادیات زندگی بود.
وی در پایان اظهار داشت: من به نوبه خود به عوامل سازنده این سریال و آقایان احسانی و پورمحمدی، پورحسین، سرافراز و سیفی آزاد بابت ساخته شدن این سریال تبریک می گویم.
مضامین مذهبی و معنوی در سریال پایتخت 4 قابل درک بود
در ادامه مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی پایتخت 4، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما، طی سخنانی به موفقیت‌های این مجموعه در جلب توجه مخاطب و تاثیرگذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: به طور کلی سریال‌هایی که به سری‌های دوم، سوم و چهارم می‌رسند، با فرصت‌ها و تهدیدهایی مواجه هستند. به طوری که افزایش مخاطبانی که این آثار پیدا می‌کنند، نوعی فرصت برای آنها به شمار می‌رود و از طرف دیگر امکان دارد تاثیرگذاری در صورت ادامه‌دار شدن آن کاهش پیدا کند.
وی افزود: عوامل سازنده سریال پایتخت هم در مقطعی از زمان تردید داشتند که سری چهارم این مجموعه را بسازند یا خیر، و فکر می‌کردند که شاید ادامه‌دار شدن مجموعه نوعی ریسک برای آن محسوب شود.
مدیر شبکه یک سیما از افزایش مخاطب این مجموعه در میان اقشار گوناگون مردم یاد کرد و ادامه داد: با لطف خداوند و زحماتی که دوستان کشیدند این کار که قرار بود در نوروز به پخش برسد به جدول زمانی ماه رمضان رسید.
احسانی به وجود مضامین مذهبی و معنوی با توجه به پخش در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تلاش عوامل بر این بود که این مضامین به صورت گل درشت بیان نشود، بلکه برای عموم مردم قابل درک باشد.
وی ادامه داد: مجموع این تصمیم‌گیریها سخت بود و خوشبختانه با همه این احوال سری چهارم مجموعه پایتخت هم مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفت.
وی از تقدیرها و انتقادهایی درباره مجموعه تلویزیونی پایتخت 4 به عنوان ابزارهایی برای ارتقای کیفیت سریال‌های این چنینی یاد کرد و گفت: آثاری مانند سریال پایتخت از دو طرف مورد نوازش قرار می‌گیرد و البته دوستان ما هم انتقادات را نسبت به سریال شنیده‌اند و در آثار بعدی به کار خواهند گرفت و امیدوارم که ما در آینده شاهد کارهای بهتری از این گروه باشیم.
مدیر شبکه یک سیما در پایان سخنان خود از مدیران فعال در شبکه یک سیما تقدیر کرد و افزود: من از مدیران قبلی شبکه یک سیما به ویژه آقای فرجی تشکر می‌کنم چراکه سه قسمت از سریال پایتخت در دوره قبل انجام شد و قسمت چهارم در دوره ما ساخته شد.
تاثیرگذاری اثر هنری در تبلیغ مسائل دینی غیرقابل انکار است
سخنران دیگر در مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت 4، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر میرلوحی بود که درخصوص تاثیرگذاری آثار هنری در انتقال مفاهیم ارزشی اظهار داشت: بارها دیده‌ایم که یک جمله یا یک اثر هنری می تواند تاثیری بیشتری از ده‌ها ساعت تبلیغ و سخنرانی داشته باشد و چه بسا باعث شود که یک میلیون نفر به نماز جماعت بروند، روزه بگیرند و یا در مسائل این چنینی با تاثیر از سریال اقدام کنند که این مسائل با هنر امکان پذیر می‌شود.
در این مراسم الهام غفوری، سیروس مقدم، احمد مهرانفر، محسن تنابنده، هومن حاجی عبداللهی، محمدرضا علیمردانی، سارا و نیکا، بازیگر نقش چوچانگ، ریما رامین فر و نسرین نصرتی و هدایت هاشمی روی صحنه آمدند و درباره حضور خود در این سریال و همکاری با تیم پایتخت سخن گفتند.
از جمله علیرضا خمسه گفت: من حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما در این بازه زمانی کم نمی‌توانم مطرح کنم. تنها می‌توانم بگویم که سیروس مقدم و الهام غفوری به خوبی با بازیگران ارتباط برقرار می‌کنند و درک خوبی از آنها دارند و از تمام مردم بابت حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم.
سیروس مقدم هم طی سخنانی اظهار داشت: از تلویزیون ما نباید سریال بد پخش شود و هیچ کارگردانی دوست ندارد که کار بد بسازد، وظیفه ما ایجاد سرگرمی است و به یاد آوردن مطالبی است که در حال فراموشیست.
ریما رامین فر هم پس از تبریک تولد حضرت معصومه (س) به همه دختران بخصوص سارا و نیکا گفت: گروه پایتخت به هیچ وجه کم فروشی نمی‌کند و بسیار سختکوش و دقیق هستند و همه باید در کار با تمام توانشان حاضر شوند.
سپس احمد مهرانفر پس از تشکر از گروه پایتخت و مردم گفت: من نمی توانم یک خاطره از پایتخت تعریف کنم زیرا پایتخت همه‌اش خاطره است.
محمدرضا علیمردانی گفت: حس خیلی خوبی از بازی در پایتخت دارم و امیدوارم اگر قرار است این سریال تداوم داشته باشد شایستگی حضور در کنار سایر دوستان با هر مسئولیتی را داشته باشم.
در ادامه هدایت هاشمی اظهار داشت: از تمام عوامل بخصوص الهام غفوری و سیروس مقدم تشکر می‌کنم و به احترام تمام پایتختی‌ها ایستاده و آنها را تشویق می‌کنم. تمام تحلیل و تفسیرهایی که باید می شد تا به امروز درباره پایتخت شده و تنها به عوامل گروه خسته نباشید می‌گویم.
الهام غفوری، محسن تنابنده، نسرین نصرتی و سارا و نیکا برغانی نیز از تمام حاضران تشکر کردند.
در پایان این مراسم نیز به عوامل این سریال لوح تقدیر همراه با هدایایی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار