کشف بزرگترین محموله قاچاق مرفین در کرمان

خبرگزاری پانا: هر 10 کیلو تریاک، یک کیلو مرفین می‌دهد و اکنون فرمانده انتظامی کرمان خبر از کشف محموله‌ای یک تن و 614 کیلویی مرفین خبر می‌دهد که یکی از بزرگترین محموله‌های این نوع ماده به حساب می‌آید

کد مطلب: ۳۸۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی، قاچاقچیان در انتقال محموله یک تن و 614 کیلویی مرفین، از آن سوی مرزهای شرقی به مرزهای غربی کشور ناکام ماندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار "حسین چناریان" در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی در حوزه مقابله با باندهای بین المللی قاچاق مواد افیونی، از انتقال یک محموله مواد مخدر از کشورهای همسایه شرقی به سمت عراق و از مسیر ایران اطلاع یافتند.

وی بیان کرد: در ادامه این اقدامات اطلاعاتی و پس از شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مستقر در ایست و بازرسی مرصاد، روز گذشته هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور کرمان - زاهدان به یک دستگاه کامیون کشنده که ویژه حمل و نقل مواد سوختی بود، مشکوک و آنرا متوقف کردند.

وی در ادامه افزود: پس از انتقال وسیله نقلیه توقیفی به پارکینگ، ماموران انتظامی در بازرسی از آن بیش از یک تن و 614 کیلو مرفین که به طرز ماهرانه ای در محموله سوخت این کامیون جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

مقام ارشد انتظامی استان گفت: راننده این کامیون در امر انتقال محموله های گاز صادراتی استان سلیمانیه عراق به کشور پاکستان از محورهای مواصلاتی کرمان فعالیت داشته و قصد داشت این محموله مواد مخدر را از مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان به مرز باشماق مریوان در استان کردستان منتقل کند که با تلاش پلیس در این امر ناکام ماند.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات علاوه بر یک تن و 614 کیلو مرفین، 71 کیلو تریاک نیز کشف شد که به همراه قاچاقچی دستگیر شده به مقرر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دلالت داده شد.

سردار "چناریان" در پایان با اشاره به عزم جدی نیروی انتظامی در مقابله با سودگران مرگ گفت: هم اکنون تیم های زبده ای از پلیس کرمان در حال پیگیری این عملیات و دستگیری اعضای اصلی این باند بین المللی قاچاق مواد مخدر هستند.

منبع: نامه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار