رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل :

کشت پاییزه سیب زمینی در ۱۱ سایت اردبیل عملیاتی شد

خبرگزاری پانا: رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال برای اولین بار در ۱۱ سایت این استان کشت سیب زمینی پاییزه را به اجرا گذاشتیم.

کد مطلب: ۳۸۴۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عدیل سروی در بازدید از سایت های کشت سیب زمینی در اردبیل افزود: کشت پاییزه سیب زمینی از برنامه های جهاد کشاورزی در راستای تغییر الگوی کشت در این استان است.

وی متذکر شد: این استان هم اکنون دومین تولید کننده سیب زمینی کشور شناخته می شود، بنابراین برای افزایش و ایجاد فاصله در تولید این محصول با هدف ماندگاری بیشتر کشت پاییزه را مورد تاکید قرار دادیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در واقع علاوه بر اهداف ذکر شده مهمترین نگرش ما در این خصوص کاهش نوبت آب دهی به محصول با توجه به بارش های پاییزه است، این می تواند بخشی از مصرف آب حوزه کشاورزی را کاهش دهد.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی در حوزه کشاورزی منطقه، بر لزوم توجه به الگوی کشت با محوریت کاشت محصولات کم آب بر تاکید کرد.

سروی با بیان اینکه از سال گذشته در قالب سه کارگروه به این بحث وارد شده ایم، ادامه داد: در واقع به دنبال الگویی هستیم تا در قالب آن به دنبال کشت محصولات کم آب برویم و آن را در استان ترویج و فرهنگ سازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار