کمره ای: جایگاه اجتماعی معلمان از بالاترین جایگاه های اجتماعی است

خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: تحقیقات نشان می دهد جایگاه اجتماعی معلمان از بالاترین جایگاه های اجتماعی است و آنچه تغییر کرده احساس منزلت از طرف معلمان است که ما می توانیم با حل مشکل معیشتی و برخی اقدامات دیگر این احساس را تغییر دهیم.

کد مطلب: ۳۸۳۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا کمره ای در حاشیه اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کل کشور در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش با پانا، مهم ترین دغدغه خود درمقام مدیرکل را اقتصاد آموزش و پرورش برشمرد و گفت: موضوع تخصیص اعتبارات یکی از مهم ترین دغدغه های ما در سطح اداره کل است. همچنین موضوع معیشت معلمان از اهم نگرانی های ماست که باید در وزارت آموزش و پرورش حل و فصل شود.

کمره ای در ادامه به موضوع منزلت اجتماعی معلمان اشاره کرد و افزود: گاهی در گفت و گو ها مطرح می شود که این منزلت آسیب دیده اما تحقیقات نشان می دهد جایگاه اجتماعی معلمان از بالاترین جایگاه های اجتماعی است و آنچه تغییر کرده احساس منزلت از طرف معلمان است که ممکن است واقعی نباشد. می توانیم با حل مشکل معیشتی و برخی اقدامات دیگر این احساس را تغییر دهیم. اگر ما متناسب با سطح درک و دریافت معلمان با آنها برخورد کنیم این احساس منزلت بالاتر می رود.

وی اظهار داشت: ما می توانیم حلقه اتصال میان مدیران عالی در سطح ستادی و مدیران مناطق باشیم و اراده وزیر و سیاستگذاران را با امانت داری کامل به مدیران مناطق منتقل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در خصوص تاثیرات عملی برگزاری این اجلاس گفت: همایش مدیرانی که هم می توانند در سیاست گذاری های آموزشی نقش داشته باشند و هم اجرای آن را بر اساس اسناد بالادستی برعهده دارند به نوعی نمایش اقتدار آموزش و پرورش ماست که می تواند کارکرد پنهان این رویداد باشد و بسیار موثر است.

وی افزود: این اجلاس فرصتی برای هم اندیشی و تبادل آرای مدیران ستادی است تا بی واسطه با مدیران اجرایی در مناطق ارتباط برقرار کنند و اگر نقیصه ای موجود است آن را بیان کنند. همچنین مدیران ستادی می توانند از نظران مدیران اجرایی آگاه شوند و بازخوردهایی که دریافت می کنند را در تصمیمات آتی دخیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار