در دیدار معاون آموزشی با هیات لبنانی تاکید شد؛

گسترش همکاری‌های مشترک ایران و لبنان در زمینه تربیت پزشک خانواده

خبرگزاری پانا: معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست مشترک با هیأت لبنانی راه اندازی دانشكده های تربیت پزشك خانواده را از برنامه های آتی معاونت آموزشی این وزارتخانه عنوان کرد.

کد مطلب: ۳۸۲۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، باقر لاریجانی ضمن اعلام این خبر و با اشاره به اهمیت طرح پزشك خانواده افزود: طی چند سال گذشته در ایران به برنامه تربیت پزشکان خانواده توجه ویژه ای شده که ‌از آن جمله می توان به تربیت دانشجو در دوره MPH پزشک خانواده اشاره کرد.

لاریجانی راه اندازی رشته تخصصی پزشك خانواده را از برنامه های آتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت خواند و گفت : برنامه تربیت پزشك خانواده در پاسخ به نیاز كشور طراحی شده و مقدمات اولیه کار جهت اجرای این برنامه در برخی از دانشگاه های علوم پزشكی کشور انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: پس از بازدید اعضای هیات لبنانی و نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران از دانشگاه های علوم پزشكی منتخب این وزارتخانه، طی نشستی که در روزهای آتی برگزار خواهد شد جزئیات برنامه تربیت پزشك خانواده و راه های همكاری مشترك بررسی خواهد شد.

‌بر اساس این گزارش ،نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران از دكتر باقر لاریجانی برای برنامه های تحول آموزش پزشكی قدردانی كرد و در خصوص حضور اساتید دانشگاه بیروت در ایران گفت :یكی از ماموریت هایی كه سازمان بهداشت جهانی با همكاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت و گروه تخصصی تربیت پزشك خانواده وابسته به این وزارتخانه دنبال می كند، برنامه پزشك خانواده است كه طبق آن باید مردم مناطق روستایی از خدمات سلامت بهره مند شوند.

جیهان طویلا در خصوص اهداف این نشست یاد آور شد :انتظار می رود كه در این جلسه بتوانیم فرآیند فعلی تربیت پزشك عمومی و پزشك خانواده را بازنگری و در راستای ارتقای طرح پزشك خانواده چالش های این طرح را شناسایی و مذاکراتی در جهت نهایی كردن کوریکولوم(برنامه درسی) آموزشی این طرح بعمل آوریم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران ادامه داد: امیدواریم در هفته آینده و پس از بازدید از دانشگاه های علوم پزشكی منتخب ، برنامه هایی برای گسترش آتی نظام ارائه خدمات سلامت با راه اندازی دانشكده های تربیت پزشك خانواده ارائه دهیم و نقشه عملیاتی مناسبی برای ایجاد برنامه مشترك پزشك خانواده بین ایران و لبنان ترسیم شود.

همچنین دكتر آبتین حیدر زاده،‌دبیر شورای تخصصی و دكتر طاهره چنگیزی ،دبیر شورای آموزش پزشك عمومی به برخی از سوالات اساتید لبنانی پاسخ گفتند و بر ترسیم كامل اهداف عملیاتی مشترك دو کشور در راستای تربیت پزشك خانواده تاکید نمودند.

گفتنی است دکتر باقر لاریجانی با هیاتی متشکل از اساتید دانشگاه بیروت، دكتر قسان حماده و دكتر مونا عثمان هاگ (AUB)، وخانم دكتر جیهان طویلا، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران صبح روز گذشته در خصوص همکاری مشترک در زمینه برنامه های تربیت پزشک خانواده دیدار و گفتگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار