درد و دل معلم هنرمند سیستانی از ورود به کتاب رکوردهای جهانی(گینس)

خبرگزاری پانا: معلم هنرمند سیستانی گفت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از استان های محروم کشور است با ثبت بیش از 25 اثر در گینس استعداد های خود را به جهانیان اثبات کردم .

کد مطلب: ۳۸۲۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

رمضان نورا در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت : بنده معلم عشایر استان سیستان و بلوچستان هستم و 13 سال سابقه کار دارم و سعی کرده ام در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشم اما به عنوان یک معلم بیشتر فعالیت های فرهنگی را جلوه دهیم و توانستم همه این آثار را برای ثبت نهایی در گینس تلاش کنم .



کتابت قرآن به ارتفاع برج میلاد
و ساخت بزرگترین توپ سوزن دوزی شده دنیا

وی افزود: اولین کاری که انجام دادم کتابت قرآن به ارتفاع برج میلاد تهران بود که بزرگترین دست نوشته بر روی پارچه بود. این اقدام با حضور بزرگان وزارت آموزش و پرورش ، نمایندگان مجلس و مسئولان استان سیستان و بلوچستان رونمایی شد. بزرگترین توپ سوزن دوزی دنیا را به مناسبت جام جهانی 2014 برزیل آماده کردم. صنعت سوزن دوزی استان سیستان و بلوچستان مدرک جهانی یونسکو را دارد و به همین دلیل بزرگترین توپ سوزن دوزی دنیا را بافتم که در کشور برزیل رونمایی شد .

بزرگترین توپ خاکی دنیا

این معلم هنرمند سیستانی گفت: بزرگترین توپ خاکی دنیا را ساختم که در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا رونمایی شد این اثر از جنس خاک های سیستان است زیرا سیستان به دلیل بادهای 120 روزه و خشکی تالاب هامون گرد و خاک شدید دارد به همین دلیل سعی کردم در قالب یک اثر هنری از خاک ها استفاده کنم و توپ را بسازم .

ساخت زیباترین گل مصنوعی جهان

وی ادامه داد : زیبا ترین گل مصنوعی دنیا از نوع گل محمدی را درست کردم که زمانیکه مجله فرانسوی شالی ابدو به ساحت مقدس پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) توهین کرد سوره محمد(ص) قرآن را با عطر محمدی بر روی گل محمدی کتابت کردم که زیباترین شاخه گل در دنیا معرفی شد .

طراحی کلاسی زیبا برای تدریس

نورا تصریح کرد: با توجه به اینکه معلم هستم زیباترین کلاس دنیا را ساختم. بنده در چند پایه ابتدایی تدریس می کنم سعی کردم تمام تصاویر شاخص کلاس را طراحی کنم یعنی دانش آموز فضای کلاس برایش خسته کننده نباشد که تمام محیط کلاس را طراحی کردم و با شهدای شاخص معلم و دانش آموز این کلاس را مزین کردم .

سریعترین کتابت قرآن همزمان با قاری

وی خاطر نشان کرد: سریعترین دست نوشته را انجام دادم که روزانه یک جزء قرآن را در ایام ماه مبارک رمضان همزمان با تلاوت قاری کتابت می کردم ، کار بعدی بزرگترین زیارت عاشورای دنیا را خطاطی کردم با گل ، نقاشی با گل ، اولین مدال دنیا را ساختم با شهدای غواص که در قلب 175 صدف زیارت عاشورا را نوشتم و کار بعدی نمایشگاه شهدای غواص بود در زیر دریا که اولین نمایشگاه بود در زیر دریا و زمینه های فرهنگی زیادی که انجام داده ام .

انجام همه کارها از طریق اینترنت

این معلم هنرمند سیستانی گفت: علاقه به فعالیت های هنری از کودکی در وجود من بود و سعی کردم از همان زمان این استعداد ها را در خود شکوفا کنم و از هیچ استادی هم در این زمینه ها نداشتم با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان یک استان محروم است همه کار ها را از طریق اینترنت پیگیری کردم و توانستم این کار ها را جهانی کنم و بسیاری از این فعالیت ها را در گینس ثبت کردم .

خط زیبا از همان اول دبستان

وی ادامه داد : وقتی اولین املا را در پایه اول دبستان نوشتم و بعد معلم دید که خطم زیباست، گفت تو با این خط زیبا در آینده از هنرمندان کشور خواهید شد و همان حرف باعث شد که ادامه دهم که اولین املا نیز املای من بود که صحیح کرد و بسیار این موضوع به من انگیزه داد .



از همان کودکی عاشق معلمی شدم

نورا افزود: معلمی را دوست داشتم و به همین دلیل این شغل را انتخاب کردم و می دانیم که زکات علم نشر آن است بنابراین دوست دارم کار های هنری که بلد هستم را به دانش آموزان نیز بیاموزم و همواره پس از کلاس درس اوقات فراغت و در فوق برنامه ها کار های فرهنگی در مدرسه انجام می دهم .

وی تصریح کرد: هدف من از انجام کار های هنری و فرهنگی بیشتر معرفی استان سیستان و بلوچستان زیرا این استان به دلیل باد های 120 روزه و همچنین گرد و غبار و خشکسالی هایی که دارد این همه استعداد در خود نهفته دارد و باید قدر این همه استعداد را بدانیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار