مشاور استاندار قم در امور زنان و خانواده عنوان کرد

لزوم احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه/استقبال از کانون های آموزش و پرورش

خبرگزاری پانا: مشاور استاندار و رییس دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به استقبال از فعالیت های کانون های آموزش و پرورش گفت: احیای مجدد فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه ضروری است.

کد مطلب: ۳۸۱۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معصومه ظهیری روز چهارشنبه در جلسه ماهانه مشاوران بانوان در دستگاه های اجرایی استان، در تالار امام رضا (ع) فرمانداری، با بیان اینکه در گذشته امر مطالعه و کتابخوانی جایگاه ویژه ای در بین خانواده ها داشت، افزود: یک کتاب آنقدر مطالعه می شد که آن را باید صحافی می کردند، ولی امروز کتابخانه ها و کتاب های آنها تنها به عنوان زینت و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه های شنیداری و دیداری و همچنین سیستم های اطلاع رسانی و فضای مجازی در کاهش تمایل و رغبت اعضای خانواده به مطالعه کتاب نقش موثری دارد، تصریح کرد: لذتی که کتابخوانی و داشتن کتاب دارد، هنوز با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح جامع اوقات فراغت بانوان و دختران دانش آموز با انجام برنامه های دینی و معارفی در ماه رمضان آغاز شده است، افزود: این برنامه ها در بخشی از پایگاه ها و کانون های فرهنگی هنری استان همچنان ادامه دارد.

ظهیری گفت: این برنامه ها در حال حاضر در حوزه های گوناگون ورزشی، هنری و مهارت های زندگی در پایگاه های بهزیستی و با فراوانی بیشتر در پایگاه های بسیج در حال تحقق و انجام است.

وی با اشاره به فعال بودن مراکز ورزشی و همچنین کانون های آموزش و پرورش از ابتدای تابستان سال جاری، تصریح کرد: این مراکز با جدیت و اهتمام زیادی فعالیت های خود را انجام، و تا کنون نیز در بخش دانش آموزی و هم در بخش کودکان استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است.

ظهیری با اشاره به برگزاری اردوهای تفریحی و ورزشی تا پایان تابستان، گفت: بدون شک این دوره مکمل مناسبی برای برنامه های اوقات فراغت محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار