استاندار اصفهان :

حركت از حرفه گرایی به سمت مدرك گرایی نشان از انحراف از مسیر اصلی است

خبرگزاری پانا : استاندار اصفهان گفت :حركت از حرفه گرایی به سمت مدرك گرایی نشان می دهد كه از مسیر اصلی آموزشی فاصله گرفته ایم.

کد مطلب: ۳۷۹۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا، دكتر رسول زرگرپور در دیدار مدیركل فنی و حرفه ای استان و جمعی از مدیران این سازمان با ایشان ضمن تبریك روز كارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای به فعالان و كارآموران این بخش گفت: فعالیت فنی و حرفه ای در زندان ها و كمپ های ترك اعتیاد بسیار مطلوب است و می تواند در كاهش بازگشت پاك شدگان از اعتیاد و زندانیان به شرایط قبل موثر باشد.
رسول زرگرپور با بیان اینكه عدم اشتغال از مهمترین مواردی است كه این افراد با آن مواجه هستند، افزود: در صورت دارا بودن فن و حرفه و آموزش های لازم برای اشتغال درصد بسیار كمتری از پاك شدگان به اعتیاد باز خواهند گشت.
مدیر ارشد استان با تاكید بر اینكه فنی و حرفه ای باید در راستای آموزش به زنان زندانی و معتاد نیز قدم های موثرتری بردارد، گفت: بالارفتن نرخ ابتلای زنان به اعتیاد نگران كننده است و لازم است كه برای آموزش معتادین و ایجاد اشتغال آن ها فعالیت های بیشتری انجام شود.
استاندار اصفهان در ادامه به آفت نگران كننده ی مدرك گرایی در كشور اشاره كرد و افزود: طی دو دهه ی گذشته كشور با آفت و خسارت بزرگی از جمله مدرگ گرایی مواجه شده است و عمق این خسارت به حدی رسیده است كه امروز شاهد فروش پایان نامه های دكتری هستیم.
زرگرپور افزود: این مقوله فضای آموزش را خدشه دار كرده است به طوری كه پایان نامه ای كه به عنوان ارزش و عصاره ی دانشی دانشجویان است توسط افراد دیگر تهیه می شود.
استاندار اصفهان خاطر نشان كرد: حركت از حرفه گرایی به سمت مدرك گرایی نشان می دهد كه از مسیر اصلی آموزشی فاصله گرفته ایم و ارزش گذاری درستی در این خصوص صورت نگرفته است كه نتایج خوبی را برای كشور و سیستم آموزشی در بر نخواهد داشت.
وی به آمار بالای نرخ بیكاری استان نسبت به متوسط كشور اشاره كرد و افزود: قسمت اعظمی از انحرافات و آسیب های اجتماعی از بیكاری و نداشتن حرفه ایجاد می شود.
وی با بیان اینكه موضوع اشتغال در استان اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در این راستا آموزش فنی و حرفه ای جایگاه بالا و اساسی دارد.
رسول زرگرپور با اشاره به شعار "هردانش آموز، یك مهارت "، تصریح كرد: از سال گذشته این شعار به عنوان یك شاخص مطرح گردید و باید با همكاری اداره كل آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای این شعار تحقق یابد.
وی با تاكید بر اینكه این شعار باید در سطح دانشجویان و فعالان نیروی كار نیز تعمیم داده شود، اظهارداشت: در صورت تحقق كامل این شعار، اصفهان در بعد منابع انسانی در جایگاه بالاتری قرار خواهد گرفت.
استاندار اصفهان عملكرد مطلوب سازمان فنی و حرفه ای استان را یكی از مزیت های مهم اصفهان برشمرد و گفت: عملكرد این سازمان دلگرم كننده است و می تواند درقالب یك برنامه ی مشخص با همكاری همه ی دستگاه ها و نهادها، شعار "هردانش آموز، یك مهارت "، را محقق كند.
مدیر كل سازمان فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار با اشاره به اینكه سازمان فنی و حرفه ای استان اصفهان در سال های ۹۲ و ۹۳ موفق به اخذ رتبه ی اول سازمان های فنی و حرفه ای كشور شده است، گفت: حجم فعالیت ها ی این سازمان در زندان ها در طول دو سال گذشته ۳ برابر شده است به طوری كه طبق آمار موجود میزان بازگشت زندانیانی كه از آموزش های فنی و حرفه ای استفاده كرده اند به ۲ درصد رسیده است.
وی در پایان از حمایت های استاندار اصفهان از این سازمان تقدیرو تشكر نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار