سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز تاکید کرد:

ضرورت احداث پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در شیراز

خبرگزاری پانا: سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز گفت: کارهیات اتومبیلرانی و موتور سواری بسیار سخت است چرا که باید ذهن جامعه را نسبت به این دو رشته تغییر داد.

کد مطلب: ۳۷۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، ،محسن سالاری در دیدار با اعضای هیات اتومبیلرانی و موتور سواری شیراز،بیان داشت:برخی از رشته ها مانند سوارکاری، بیلیارد و اتومبیلرانی خاص هستند و برای اینکه طرفداران زیادی پیداکند نیاز به کار و تبلیغات بیشتری دارد.
وی اضافه کرد:رشته موتور سواری و اتومبیلرانی علاوه بر ایجاد نشاط و شادمانی می تواند مانع بسیاری از آسیب های اجتماعی شود.
وی بیان کرد:آن چه جوانان نیاز دارند تا خود را تخلیه کنند هیجان و سرعت است که این امر در این دو رشته حرف اول را می زند.
سالاری بیان داشت: باید هیات اتومبیلرانی کلان شهر شیراز طوری برنامه ریزی کند تا در سطح کشور جزو برترین ها باشد.
وی با بیان اینکه این رشته در شیراز در بخش سخت افزاری مشکل دارد افزود: اینکه شهر شیراز نسبت به چند شهرستان کوچک فارس پیست ندارد یک معضل بزرگ است و باید با تعامل و رایزنی با شهرداری مناطق مختلف شیراز به دنبال گرفتن زمینی باشیم تا هر چه زودتر پیست موتورسواری و اتومبیلرانی احداث شود .
سرپرست اداره ورزش و جوانان شیراز به نداشتن حامی مالی به عنوان یک مشکل اساسی در ورزش اشاره کرد و بیان داشت:برای نخستین بار نیز کمیته صنعت و ورزش را راه اندازی کردیم تا از این راه بتوان با صنایع و دیگر بنگاه های اقتصادی و ارد مذاکره شد و آنها را برای حمایت از ورزش تشویق کرد.
سالاری افزود:اداره کل ورزش و جوانان هم باید برای تشویق صنایع از ابزارهای قانونی خود استفاده کند تا آنها هم از ورزش سود ببرند و در نهایت منجر به یک معامله برد برد برای طرفین شود.
وی گفت: برای پویایی ورزش و جوانان شهرستان شیراز که مسوولان پیشین این اداره گام های موثری برای پیشرفت آن برداشته اند از تمام ابزارها به ویژه از تجربیات پیشکسوتان و کارشناسان ورزشی نویس استفاده خواهیم کرد تا به هدف برسیم.
وی اظهار داشت: برای اینکه ورزش و جوانان شهر ستان شیراز که خود در زمره یک استان با جمعیت حدود دو میلیون نفری است به جایگاه خوبی در سطح کشور برسد،برنامه داریم .
رییس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی شیراز هم در این نشست گفت:برگزاری مسابقات رالی خاور میانه و شمال آفریقا در شیراز و ثبت آن در تقویم فدراسیون جهانی نقطه عطفی برای ورزش استان فارس است که باید از این فرصت برای شایستگی های این رشته نهایت استفاده را ببریم .
محمد هادی دانشور بیان داشت: در سال گذشته 42 مسابقه مختلف و اعزام تیم ها به مسابقات کشوری برگزارشد و در سطح کشور نیز دارای چندین مقام ارزشمند هستیم .
وی با انتقاد از نداشتن پیست موتور سواری و اتومبیلرانی در شیراز افزود : شهرستان های داراب ، نی ریز ،لارستان ،کازرون و آباده دارای پیست اختصاصی هستند و این امر در حالی است که کلان شهر شیراز از داشتن پیست محروم است و امیدوارم هر چه زودتر این مشکل بزرگ حل شود تا شاهد درخشش بیشتنر اتومبیلرانان و موتورسواران شیراز در سطح کشور و مسابقات برون مرزی باشیم .
دانشور اشاره کرد: در این رشته 572 ورزشکار سازمان در فارس وجود دارد که از این تعداد 375 ورزشکار مربوط به شهر شیراز است که در گذشته 120 ورزشکار فعالیت داشته است ضمن اینکه کمیته موتور کراس و وموتور ترل نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.
همچنین در ادامه این نشست اعضای کمیته های مختلف این رشته به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود که بیشتر مربوط به نداشتن پیست اختصاصی بود،پرداختند و سرپرست اداره ورزش و جوانان شیراز هم قول همکاری را داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار